17. května 2012
PRAHA 17.5. – Společnost GeoPost, člen skupiny francouzské pošty La Poste a většinový vlastník společnosti DPD, dosáhla v roce 2011 obratu 3,668 miliardy €. V meziročním srovnání jde o nárůst o 6,6 procenta. GeoPost za rok 2011 také zvýšil objem přepravených zásilek, a to o 6,8 procenta. DPD přepravila více než 680 milionů zásilek.
V České republice se DPD dařilo především v oblasti B2C s produktem DPD Private, který pro přepravu zásilek využilo v meziročním srovnání o 62 procent více zákazníků. DPD CZ také výrazně uspělo v oblasti e-commerce, kde se stala inovativním lídrem trhu. „Služba DPD Private prošla v loňském roce výraznými inovacemi. Díky vylepšenému systému komunikace jsme doručení zásilky dokázali přizpůsobit individuálnímu výběru a časovým možnostem zákazníka,“ říká generální ředitel DPD CZ Daniel Mareš.
Výjimečný růst dosáhla společnost GeoPost ve Velké Británii. Díky službě PREDICT doručila téměř 97 procent zásilek v předem oznámeném hodinovém časovém okně. Rekordních objemů dosáhlo DPD také v Německu. Průměrně zde bylo každý pracovní den přepraveno o 70 tisíc zásilek více než v roce předchozím. Ve východní Evropě dosáhlo DPD kromě České republiky výborných výsledků také v Polsku, kde si na vnitrostátním trhu vydobylo 2. místo.
V zemích na jihu kontinentu se obchod v důsledku opakovaných finančních a hospodářských krizí vyvíjel méně dynamicky. Na španělském trhu si i přesto vedoucí pozici udržela sesterská společnost SEUR, která obhájila pozici nejziskovějšího poskytovatele expresních zásilkových služeb ve Španělsku.
DPD v současné době buduje velká logistická centra, která napomohou ještě více zvýšit efektivitu evropské logistické sítě DPD. V Nizozemí již otevřela třídící centrum„New Holland Hub“, u polské Lodže buduje největší třídící centrum svého druhu v celé východní Evropě a staví také moderní depo ve městě Erftstadt poblíž Kolína nad Rýnem.