23. února 2006
Společnost ČSKD-Intrans prošla před dvěma lety po více než třicetiletém působení v oboru mezinárodní kombinované dopravy krizovým obdobím. Situaci se podle slov předsedy představenstva ČSKD-Intrans Gerharda Kratochwila podařilo stabilizovat po kapitálovém vstupu společností Intercontainer Austria a Intercontainer-Inter-frigo. „Po provedenérestrukturalizaci je nyní firma již na správně cestě,“ řekl v rozhovoru pro Dopravní noviny. „Jaký byl pro ČSKD-Intrans loňský rok?“ „S objemem přeprav v loňském roce jsme velice spokojeni, ve srovnání s rokem 2004 vzrostl o více než 20 procent. Podobný nárůst předpokládáme i pro letošní rok. Před dvěma roky jsme byli v těžké situaci, ale nyní již mohu říci, že se ČSKD-Intrans podařilo stabilizovat a že kráčíme po správné cestě.“ „Jaké služby nyní zákazníkům nabízíte a co pro ně připravujete do nejbližší budoucnosti?“ „V současné době provozujeme čtyři páry vlaků do Hamburku; přes Hamburk pak zajišťujeme přepravy až do přístavu Bremerhaven. V této relaci také uskutečňujeme nejvíce přeprav. I proto jsme loni do realizace těchto přeprav plně zapojili naši pobočku v Hamburku. Současně jsme loni začali provozovat i nové spoje – například přímý vlak Rotterdam – Sládkovičovo. V letošním roce plánujeme zavedení pátého vlaku do Hamburku, možná i nějaký další spoj s Rotterdamem. Další projekty se zatím nacházejí ve stadiu vzniku.“ „Jak hodnotíte spolupráci s dopravcem ITL, jemuž jste před dvěma lety v hamburské relaci dali přednost před německou dráhou Deutsche Bahn?“ „S ITL jsme spokojeni. Vlaky jezdí ve spolupráci s Českými drahami dobře a naplňují naše představy o kvalitě služeb dopravců. Oba dopravci jsou dostatečně pružní, aby dokázali splnit i některé naše mimořádné požadavky. Protože je nepochybně dobré mít více partnerů, rádi bychom opět spolupracovali i s Deutsche Bahn. Ně-které problémy, které jsme v minulosti ve vztahu k DB měli, však ještě nebyly zcela vyřešeny podle našich představ. Věřím, že se tak stane v brzké době a budeme moci spolupráci také s Deutsche Bahn, respektive společností Stinnes, opět navázat.“ „V jaké fázi je výstavba no-vých terminálů v Praze a v Přerově?“ „Pro financování výstavby nového terminálu v Praze-Malešicích se nám podařilo získat rakouského investora. Přejeme si, aby byla zahájena ke konci letošního roku. Pokud by pak nenastaly žádné nepředvídatelné okolnosti, zprovozníme jej na počátku roku příštího. V případě výstavby terminálu v Přerově jsme museli poněkud déle jednat o odkupu pozemků. Některé pozemky již vykoupeny jsou, před vlastní realizací však chceme mít vyřešeny veškeré pozemky pod stavbou. Předpokládáme, že územní rozhodnutí bude vyřízeno do konce srpna.“ „Hodláte při výstavbě terminálů využít státní podpory či podpory z evropských fondů?“ „Státní podporu bychom rádi získali, vládní program na podporu kombinované dopravy ovšem ještě nebyl notifikován v Bruselu. Prostředky z programu OP Infrastruktura chceme využít při výstavbě přerovského terminálu. Pro malešický terminál to nebude možné, protože území Prahy je z programu vyňato. V tomto případě bychom se chtěli ucházet o podporu ze strany českého státu.“ Petr Jechort