2. září 2013
Realitní skupina Goodman, která vlastní, vytváří a spravuje logistické prostory, staví pro Volkswagen v německém rýnském přístavu Duisburg-Kasslerfeld a okolním Duisportu exportní středisko o rozloze 24 tisíc metrů čtverečních. Z něj bude německá automobilka řídit export rozložených (CKD; Completely Knocked Down) vozidel na mimoevropské trhy. Stavba začala v červenci, otevřít by se mělo nové středisko již v prvním čtvrtletí příštího roku.
Projekt vznikne na území nevyužívané průmyslové zóny na ploše 50 tisíc metrů čtverečních. Středisko bude dodávat automobilové komponenty do všech neevropských zemí, v nichž má Volkswagen zastoupení. „Po úspěšném vybudování střediska v Hannoveru o rozloze 45 tisíc metrů čtverečních se nyní německý tým společnosti Goodman pustí do výstavby dalšího významného projektu pro tuto firmu,“ řekl Philippe Van der Beken, ředitel pobočky pro kontinentální Evropu společnosti Goodman. „Duisport je dalším příkladem, jak společnost Goodman vytváří nové příležitosti využitím bývalých a nyní opuštěných průmyslových zón a jejich přestavěním ve funkční logistické prostory. Pokračujeme tak v duchu našeho nedávného prohlášení o výstavbě logistického centra pro společnost Daimler v Brémách rozkládajícím se na ploše 33 tisíc metrů čtverečních, která byla ještě donedávna nevyužívanou průmyslovou zónou,“ dodal. Stavba je navržena tak, aby naplňovala specifické potřeby automobilového průmyslu. Středisko se bude skládat z 20 tisíc metrů čtverečních skladových prostor s více než 3000 m2 plochy pro nakládání kamionů a 1000 metrů čtverečních pro nakládání lodí.
Volkswagen využívá Rýn
Duisport, který leží na Rýnu, je největší evropský vnitrozemský pří-stav. Volkswagen v něm kromě velmi dobré železniční a silniční infrastruktury využívá zejména vynikajícího spojení s přístavy v Antverpách a v Rotterdamu. Goodman buduje nové středisko v souladu s nejnovějšími environmentálními předpisy a normami udržitelného rozvoje. To zahrnuje využití světelných proužků na fasádách budov a světelné kopule na střechách, které zaručí dostatek světla a prvotřídní pracovní podmínky. Využití systému automatické kontroly intenzity osvětlení navíc sníží náklady na energie. Cílem společnosti Goodman je získat stříbrnou certifikaci celého projektu v rámci německého certifikačního systému DGNB.
Goodman staví pro automobilky
Výstavba střediska v Duisportu je jedním z několika projektů pro automobilový průmysl, kterými se společnost Goodman v současnosti zabývá. Pro společnost Schnellecke buduje v Lipsku prostor o rozloze 14 300 metrů čtverečních a pro společnost Daimler centrum v Brémách. Oba projekty budou dokončeny během podzimu. Goodman má v současné chvíli 12 projektů ve výstavbě napříč kontinentální Evropou a k 31. březnu spravovala portfolio 117 pozemků a nemovitostí o celkové rozloze 4,5 milionu metrů čtverečních.
(pat)