„Chceme rozvíjet především služby s přidanou hodnotou“

Herfried Leitner (FM Česká) pro DN

Logistická společnost FM Česká – dceřiná firma francouzské společnosti FM Logistic – zákazníkům v České republice nabízí individuální řešení logistických potřeb. O představení společnosti jsme požádali jejího generálního ředitele Herfrieda Leitnera. „Jaké aktivity FM Česká v ČR vyvíjí?“ „Jedná se o široké spektrum služeb – počínaje skladováním přes manipulaci a vychystávání zboží, distribuci, mezinárodní i vnitrostátní přepravu, spedici či obalové úpravy až po komplexní řízení dodavatelského řetězce. S obratem 70 procent představuje naši hlavní službu v České republice skladování, před co-packingem (18 procent) a dopravou (12 procent). Distribuční centrum v Tuchoměřicích u Prahy a překladiště v Olomouci v současné době disponují skladovací plochou o rozloze 35 tisíc m2 a nabízejí kompletní logistické služby: optimalizaci skladu, řízení v reálném čase, přípravu a kontrolu objednávek, skladování v multiteplotních halách, crossdocking, celní služby a podobně. V současné době se zaměřujeme hlavně na služby s přidanou hodnotou, jako je co-packing/co-manufacturing. Tyto aktivity dělíme do tří různých odvětví: průmyslový co-manufacturing (kompletace a diferenciace výrobků na poslední chvíli), co-manufacturing potravin (vytváření prodejních jednotek, zavádění nových výrobků) a co-packing (realizace reklamních balení). Řízení informatického a fyzického toku podporuje náš vlastní software Opale, který umožňuje kontrolu v reálném čase a zpětné dohledání veškerých aktivit.“ „Můžete říci, kdo jsou vaši hlavní zákazníci?“ „Naši hlavní zákazníci jsou zejména potravinářské koncerny, jejichž výrobky v současné době představují přibližně 75 procent zboží, které skladujeme v České republice. Naše aktivity nicméně neomezujeme pouze na potravinářské výrobky. Oblastí, na kterou se do budoucna chceme zaměřit a v níž hodláme získat nové zákazníky, jsou hitech průmysl a kosmetické a farmaceutické výrobky.“ „Kterými směry zaznamenáváte největší toky zboží?“ „Pokud porovnáme dvě hlavní destinace – Čechy a Moravu – jejich podíl je zhruba v poměru 2/3 k 1/3. Největší objemy v současné době směřují v Čechách do Prahy a okolí (Radonice, Jirny, Říčany, Modletice, Stránčice, Klecany) a na Moravě do Brna a Olomouce.“ „Využíváte v distribučním centru v Tuchoměřicích také existující napojení na vlečku?“ „Naše vlečka je napojena na železniční trať v oblasti Špejchar, mezi stanicí Noutonice a zastávkou Tuchoměřice. Od února 2001 ji plně využíváme pro dovoz cukrovinek z Opavy a Olomouce. Právě ve využívání vlečky vidím nejen konkurenční výhodu naší společnosti, ale taktéž velkou budoucnost.“ „Jaké další plány má FM Česká v ČR?“ „V době, kdy vysoká konkurence na trhu snižuje marže, je také vysoký tlak na efektivitu logistiky, která je významnou součástí nákladů. Výrobci si začínají uvědomovat její důležitost a zjišťují, že bez důkladné znalosti této oblasti je velmi těžké se na trhu prosadit. Proto dnes většina společností hledá řešení, jak tyto náklady snižovat a přitom konečného zákazníka zaujmout. Tento trend vede k tomu, že výrobci hledají společnosti, které nejenže nabízejí vysoce kvalitní logistické služby, ale mohou nabídnout i něco navíc – nestandardní logistické služby. Do budoucna budeme především dále rozvíjet služby s přidanou hodnotou – co-packing a co-manufacturing. Tyto služby chceme nabízet nejen našim zákazníkům, ale oslovíme i další, nepotravinářské společnosti. A protože máme s tímto druhem služeb dlouholeté zkušenosti, věřím, že zákazníci ocení nejen naši kvalitu, ale i profesionalitu.“

Pavel Toman

spinner