​Hyster vyvinul retraky se speciálně upravenou kabinou

​Hyster vyvinul retraky se speciálně upravenou kabinou

Chlazené sklady patří mezi nejnáročnější pracovní prostředí. Na vině je především neustálé srážení vody na teplých površích a potřeba zajistit řidičům retraků odpovídající komfort. Pomoci zvládnout tyto dva důležité aspekty má nový retrak společnosti Hyster určený speciálně do chlazených skladů. Dokáže totiž ohřát kabinu řidiče a přitom zabránit kondenzování vody nejen v kabině, ale i pod kapotou.

Firma vyvinula novou uzavřenou kabinu pro vozíky R1.4-2.5 standardní šířky. „V podmínkách, kde se teplota trvale pohybuje okolo –30 °C, dokáží retraky Hyster zahřát interiér až na 15 °C,“ řekl manažer skladovacích řešení ve společnosti Hyster Ron Farr. Ve dveřích je zabudované 2kW topení, menší topná tělesa jsou zakomponovaná na straně kabiny směrem ke zdvihovým stožárům. Vyhřívání může probíhat v pěti různých variantách, po omezenou dobu dokáže fungovat i v extrémně nízkých teplotách.

Aby se zabránilo šíření námrazy na oknech během používání vozíku uvnitř nebo mimo skladovací prostory, dvě ze čtyř předních skel jsou vyhřívána. Tato možnost je k dispozici pro klasická okna i plexiskla. Dveře jsou ke zvýšení viditelnosti vybaveny širokým průhledem. Manipulaci se zbožím ve vysokých výškách usnadňuje průhledná střecha, kterou tvoří 9,5 mm silný polykarbonátový rám odolný proti nárazu.

Řidič nepotřebuje speciální oblek

Dveře se pohodlně otevírají i řidičům v silných bundách a rukavicích. Plně odpružené sedadlo je nízko nad zemí a v kabině je díky nastavitelnému volantu dostatek prostoru k pohybu. Řidič zůstává v teple během celé směny i bez speciálního obleku pro pohyb v chlazených skladech. S kolegy může komunikovat pomocí zabudované vysílačky, aniž by musel otevírat dveře kabiny.

Voda se pod kapotou

nekondenzuje

„Abychom zabránili kondenzování vody na plochách, které jsou vystave-ny proměnlivým teplotám, a prodloužili životnost jednotlivých komponentů, použili jsme ochranná opatření proti vlhkosti a voděvzdornou kabeláž,“ dodal Ron Farr. Ložiska, hadičky a řetězy byly rovněž vyrobeny s ohledem na použití v chladných podmínkách. „Tyto retraky obstojí v extrémních teplotách a spolehlivě fungují i v podmínkách, kde by jiné stroje selhaly,“ dodal.

Do chlazených skladů má Hyster k dispozici sedm modelů s maximální nosností 1,4 až 2,5 tuny, které se dokáží pohybovat rychlostí 14 km/h a náklad zvedají rychlostí 0,8 m/s. Optimální výkon zajišťuje automatické polohování a centrování vidlic, výškový indikátor a optický laserový polohovací systém, který je schopný operovat v teplotách do –20 °C.

Model i do malých skladů

„Pro ty, kteří potřebují do chlazených skladů nebo kontejnerů vjíždět skrze nízké dveře, máme k dispozici retrak ve snížené variantě,“ vysvětlil Ron Farr a dodal: „Chlazené sklady jsou často stísněné a v uličkách bývá vměstnáno velké množství vysokých regálů. Rozhodli jsme se proto snížit vychýlení vidlic na minimum.“ Malé vysokozdvižné vozíky Hyster nyní mohou obsluhovat i sklady, které dříve vyžadovaly větší a dražší zařízení. Model o hmotnosti 2,5 tuny dokáže vyzvednout tunovou paletu až do výšky 12,75 metru.

(mna)

spinner