22. prosince 2005
Spediční a logistická společnost Čechofracht letos prošla řadou
personálních změn. Nejvýznamnější z nich představoval nástup nového
generálního ředitele společnosti, kterým se od listopadu stal Ing.
Čestmír Kubečka, dosavadní ředitel úseku logistiky. S novým generálním
ředitelem, který je současně předsedou představenstva společnosti, jsme
hovořili o tom, co pokládá za důležité pro další rozvoj Čechofrachtu.
„S jakou koncepcí posilování pozice Čechofrachtu na spedičním a
logistickém trhu jste do společnosti přišel?“ „Logistické služby
považuji za business počátku třetího tisíciletí s velkým růstovým
potenciálem. Posledních patnáct let jsem pracoval především
v obchodě – od obchodního zástupce počínaje až po pozice šéfů
obchodu a marketingu. Na základě získaných zkušeností jsem si vytvořil
jasnou představu o tom, jak má obchod ve standardní společnosti vypadat.
Podle mne si Čechofracht z hlediska kvality i šíře poskytovaných služeb
stojí dobře, potřebujeme však posílit právě obchodní stránku.
Čechofracht musí být zkrátka na trhu vidět mnohem více než dosud.“
„Kdy tedy začne být Čechofracht na trhu více vidět?“ „Pro pozitivní
změny v obchodní činnosti bude klíčový příští rok, ale první kroky
jsme učinili již letos. Obnovili jsme například provoz dříve zrušených
poboček v Ostravě a v Brně, spolu s olomouckou pobočkou tak nyní
pokrýváme celou Moravu. Jsem přesvědčen, že chceme-li na Moravě posílit
nabídku služeb, musíme tam být také fyzicky přítomni. Není to možné
zajišťovat z Prahy po telefonu. Dále však zatím síť poboček
rozšiřovat nechceme. Morava je nyní dostatečně pokryta a v Čechách máme
šest poboček.“ „Předpokládáte, že s letošními výsledky bude moci
být Čecho- fracht spokojen?“ „Předběžné výsledky za letošní rok
zatím nechci uvádět, protože by to bylo předčasné. Očekávám však, že
zatímco v loňském roce vykázala skupina Čechofrachtu kvůli tvorbě
opravných položek ztrátu ve výši zhruba 300 milionů Kč, letos bychom
měli vytvořit v rámci skupiny plánovaný zisk. A to pokládám za velmi
dobré.“ „Co si slibujete od letošního převzetí stoprocentního podílu
ve společnosti Spedi-Trans Praha?“ „Čechofracht chce poskytovat
přepravní a logistické služby – od námořní a letecké přepravy přes
silnici (celovozy, sběrná služba, distribuce) až po železnici a komplexní
logistické služby. V komplexních logistických službách a železnici
vidíme největší růstový potenciál. Naším cílem je, abychom v těchto
produktech patřili mezi největší subjekty na trhu. V této souvislosti
také Čechofracht přistoupil k akvizici spediční společnosti
Spedi-Trans.“ „Lze vzhledem k růstové strategii Čechofrachtu očekávat
v dohledné době další akvizice?“ „To je otázka příležitostí na
trhu – zda bude na prodej zajímavá firma za dobrou cenu. A musí
samozřejmě zapadat synergicky do portfolia služeb nabízených skupinou
Čecho-frachtu. Pak by bylo možné o akvizici uvažovat.“
Pavel Toman