„Čechofracht musí být na trhu vidět mnohem více než dosud“

Ing. Čestmír Kubečka (Čechofracht) pro DN

Spediční a logistická společnost Čechofracht letos prošla řadou personálních změn. Nejvýznamnější z nich představoval nástup nového generálního ředitele společnosti, kterým se od listopadu stal Ing. Čestmír Kubečka, dosavadní ředitel úseku logistiky. S novým generálním ředitelem, který je současně předsedou představenstva společnosti, jsme hovořili o tom, co pokládá za důležité pro další rozvoj Čechofrachtu. „S jakou koncepcí posilování pozice Čechofrachtu na spedičním a logistickém trhu jste do společnosti přišel?“ „Logistické služby považuji za business počátku třetího tisíciletí s velkým růstovým potenciálem. Posledních patnáct let jsem pracoval především v obchodě – od obchodního zástupce počínaje až po pozice šéfů obchodu a marketingu. Na základě získaných zkušeností jsem si vytvořil jasnou představu o tom, jak má obchod ve standardní společnosti vypadat. Podle mne si Čechofracht z hlediska kvality i šíře poskytovaných služeb stojí dobře, potřebujeme však posílit právě obchodní stránku. Čechofracht musí být zkrátka na trhu vidět mnohem více než dosud.“ „Kdy tedy začne být Čechofracht na trhu více vidět?“ „Pro pozitivní změny v obchodní činnosti bude klíčový příští rok, ale první kroky jsme učinili již letos. Obnovili jsme například provoz dříve zrušených poboček v Ostravě a v Brně, spolu s olomouckou pobočkou tak nyní pokrýváme celou Moravu. Jsem přesvědčen, že chceme-li na Moravě posílit nabídku služeb, musíme tam být také fyzicky přítomni. Není to možné zajišťovat z Prahy po telefonu. Dále však zatím síť poboček rozšiřovat nechceme. Morava je nyní dostatečně pokryta a v Čechách máme šest poboček.“ „Předpokládáte, že s letošními výsledky bude moci být Čecho- fracht spokojen?“ „Předběžné výsledky za letošní rok zatím nechci uvádět, protože by to bylo předčasné. Očekávám však, že zatímco v loňském roce vykázala skupina Čechofrachtu kvůli tvorbě opravných položek ztrátu ve výši zhruba 300 milionů Kč, letos bychom měli vytvořit v rámci skupiny plánovaný zisk. A to pokládám za velmi dobré.“ „Co si slibujete od letošního převzetí stoprocentního podílu ve společnosti Spedi-Trans Praha?“ „Čechofracht chce poskytovat přepravní a logistické služby – od námořní a letecké přepravy přes silnici (celovozy, sběrná služba, distribuce) až po železnici a komplexní logistické služby. V komplexních logistických službách a železnici vidíme největší růstový potenciál. Naším cílem je, abychom v těchto produktech patřili mezi největší subjekty na trhu. V této souvislosti také Čechofracht přistoupil k akvizici spediční společnosti Spedi-Trans.“ „Lze vzhledem k růstové strategii Čechofrachtu očekávat v dohledné době další akvizice?“ „To je otázka příležitostí na trhu – zda bude na prodej zajímavá firma za dobrou cenu. A musí samozřejmě zapadat synergicky do portfolia služeb nabízených skupinou Čecho-frachtu. Pak by bylo možné o akvizici uvažovat.“
Pavel Toman

spinner