Jungheinrich

Jungheinrich představí novou generaci vozíků se spalovacím motorem

Jungheinrich představí novou generaci vozíků se spalovacím motorem

Na mezinárodním veletrhu CeMAT 2014 v květnu představí hamburská společnost Jungheinrich světové veřejnosti kompletně inovovanou generaci vysokozdvižných vozíků, poháněných spalovacím motorem. Tyto vozíky vyráběné v Německu se vyznačující univerzálním využitím, spolehlivostí a robustní konstrukcí a dosahují nadprůměrného výkonu překládky při současně nízké spotřebě paliva.

V květnu zahájí Jungheinrich výrobu hned dvou nových řad čelních vysokozdvižných vozíků poháněných spalovacím motorem – vozíky s hydrodynamickým pohonem typu DFG/TFG 316–320 a DFG/TFG 425–435. Nová generace vozíků může manipulovat s břemeny až do hmotnosti 3500 kilogramů a dosahuje maximální výšky zdvihu 7,5 metru.

Všestranné nasazení

Všechny vozíky vyráběné v bavorském závodu Moosburg jsou vybaveny vznětovým motorem Kubota. „Tyto průmyslové motory se po celém světě osvědčují u těžkých stavebních strojů a zajišťují vysoký točivý moment při nízkých otáčkách,“ řekl Marek Scheithauer, vedoucí produktového managementu spalovacích vozíků u společnosti Jungheinrich. Protizávaží nových vozíků je integrovanou součástí nosného rámu podvozku. Řízená náprava je integrovaná do protizávaží. „Těžiště je tak nejen extrémně nízko položené, ale i optimálně umístěné mezi nápravami,“ uvedl dále Marek Scheithauer.

Hnací náprava v nových měničích, která je vlastním výrobkem společnosti Jungheinrich, je vybavena mokrou lamelovou brzdou. „Oproti běžným bubnovým brzdám s sebou lamelové brzdy nenesou téměř žádné náklady na servis,“ vysvětlil Marek Scheithauer. Díky zapouzdřené konstrukci nemají extrémní klimatické podmínky negativní vliv na brzdný účinek.

Na místě řidiče

Při vývoji nové generace vozíků se nezapomínalo na ergonomii pracovního místa obsluhy vozíku. Díky štíhlému sloupku řízení má řidič podstatně větší prostor pro nohy než je tomu u vozíků s běžným sloupkem řízení. Komfortní sedačku lze nastavit podle individuálních potřeb řidiče, což mu zajistí pohodlnou práci bez fyzické námahy. Nové řady vozíků jsou sériově vybaveny elektrickou parkovací brzdou, čímž odpadá dosavadní páka parkovací brzdy v kabině. Brzda se aktivuje pouhým stisknutím tlačítka. Nový model zdvihového sloupu zajišťuje výborný výhled na náklad, vidle i celé okolí pracovního místa.

Jungheinrich patří v celosvětovém měřítku k předním výrobcům vysokozdvižných a nízkozdvižných vozíků, skladové techniky, logistických systémů a služeb pro kompletní vnitropodnikovou logistiku. Jako výrobní společnost a zároveň poskytovatel služeb v oblasti vnitropodnikové logistiky nabízí společnost Jungheinrich rozsáhlý výrobní program vozíků, regálových systémů, souvisejících služeb a poradenství.

(pat)

Foto: Jungheinrich

spinner