3. července 2003
nákladní dopravy. Nové uspořádání zákazníkům koncernu podle jeho vedení zajistí širší rozsah služeb, jejich vyšší kvalitu a větší pružnost při uspokojování rostoucích nároků. Člen představenstva Schenker AG a ředitel námořních operací a logistiky Thomas C. Lieb uvedl, že integrovaná řešení uvítají především firmy z oblastí, jako je automobilový, letecký, kosmický, spotřební a hi-tech průmysl, distribuce, elektronika a telekomunikace.Systém zajišťuje přístup ke spojům ve směru na Dálný východ (Thajsko, Hongkong, Singapur, Tchaj-wan, Čína, Japonsko), do Austrálie, USA (New York, Atlanta, Chicago), Mexika, Brazílie, Argentiny a dalších
zemí na americkém kontinentu přes centrálu v Miami. Zákazníci získávají přístup k dodatečným kapacitám i v době vrcholné sezóny, což výraně usnadní plánování a učiní distribuci zboží mnohem spolehlivější.V první fázi jsou do systému evropských center zapojeny Rakousko, Nizozemsko, Belgie, Francie, Německo, Švýcarsko, Švédsko, Dánsko, Norsko a některé země východní Evropy. Hlavní letecké uzly tvoří německý Frankfurt nad Mohanem a Lucemburk. Celý systém je ve fázi provozního testování, podle ředitele pro letecké produkty Thomase Macka lze očekávat plné spuštění pro import od ledna příštího roku. Distribuci mezi hospodářskými centry a letišti zajišťují nákladní vozidla, prozatím v týdenní frekvenci.
Nový systém již v uplynulých měsících úspěšně prošel řadou testů. Do projektu byla zapojena složka Schenker JETcargo a evropské distribuční uzly Frankfurt nad Mohanem a Lucemburk. V květnu Schenker zavedl nový software knihování pro všechny zásilky, které přes centra procházejí. „Díky novému integrovanému softwarovému řešení se nám daří dosahovat mnohem lepšího vytížení kapacit,“ zdůraznil Thomas Mack. „V příštím roce zavedeme hustou síť kamiónových spojů. Na kvalitu a efektivnost služeb bude mít vliv i synergický efekt standardizovaných postupů. Očekáváme, že v příštím roce bude takto odbaveno kolem 70 procent všech našich zakázek,“ dodal.
Koncern Schenker je jedním z předních poskytovatelů integrovaných logistických služeb za využití letecké, pozemní i námořní dopravy. Zaměstnává na 35 tisíc pracovníků v 1100 pobočkách po celém světě a loni dosáhl obratu 6,4 miliardy €. Podnik je součástí skupiny Stinnes, kterou ovládá Německá dráha. n