„Logistické inovace musejí přinášet efektivní výsledky“

LOG-IN 2005

Má-li firma obstát v tržním prostředí, musí neustále inovovat logistické procesy. Při inovaci přitom musí klást důraz především na efektivitu zaváděných řešení. Tyto i další myšlenky zazněly na druhém ročníku logistického fóra LOG-IN, které na počátku listopadu v pražském andel’s Hotelu Prague uspořádala společnost Atoz Event. Prakticky zaměřené setkání přivedlo do přednáškového sálu na 160 předních logistických odborníků. Pořadatelé letos opět zvolili formát, který se i loni dobře osvědčil: odpolední workshop s přednáškami a případovými studiemi zakončený panelovou diskusí a následující společenský večer – business mixer. Ten se letos konal v atraktivních historických prostorách Michnova paláce na Malé Straně. Součástí workshopu byla i doprovodná výstavka sponzorských firem ve foyeru konferenčního sálu. Pracovní odpoledne zdůraznilo význam logistických inovací Pět případových studií aktuálních logistických projektů ukázalo, jak životně významným článkem obchodních společností i průmyslové výroby se logistika v dnešní době stala. Lucie Kučerová (supply chain advisor) ze společnosti Optimum Distribution hovořila o problematice zásobovacího řetězce ve velmi specifické oblasti selektivní kosmetiky. Její společnost zajišťuje distribuci konkurenčních značek výrobků, pro které je současně typická velmi nízká obrátkovost, relativně vysoká cena a vysoká citlivost na poškození, a musí neustále držet skladem zhruba 17 až 23 tisíc různých produktů. Lucie Kučerová popsala, jak Optimum Distribution měnila svého poskytovatele logistických služeb. Celou změnu bylo třeba provést během velmi krátké doby – například na vypsání a uzavření výběrového řízení měla Lucie Kučerová pouhých devatenáct dní. Vše dobře dopadlo. „Nakonec jde vždy nejvíce o lidi, se kterými se do takové výzvy pustíte,“ uvedla na závěr své prezentace Lucie Kučerová. Velmi specifickou oblast z hlediska logistických řešení představuje také distribuce léků. Na konferenci Log-In o ní hovořil ředitel logistiky a distribuce výrobce léků Zentiva Jiří Vácha. Zentiva vznikla v loňském roce po privatizaci společnosti Léčiva a následnou akvizicí slovenské Slovakofarmy. „Každý nový produkt – lék – pro nás znamená vždy nový logistický úkol,“ řekl Jiří Vácha. Dále popsal, jak vypadá zásobovací řetězec farmaceutických výrobků: velké distributory Zentiva zásobuje týdně, menší každé dva týdny. Distributor pak dodává objednané zboží do lékáren jednou až dvakrát denně. Při řízení zásobovacího řetězce využívá Zentiva systém SAP i vlastní program ZEOS – Zentiva Order System. „Důležitá je stoprocentní dostupnost léků,“ řekl Jiří Vácha. Význam logistiky a inovativních řešení pro distribuční řetězce svých firem zdůrazňovali i další řečníci – například Milan Voleman (SAP ČR) či Miloš Milojkovič (Coca-Cola Beverages ČR). Konferenci uzavřela panelová diskuse na téma On-line versus off-line – výměna dat mezi jednotlivými články zásobovacího řetězce, k níž za stůl usedli mezi jinými i generální ředitel Gefco ČR Christophe de Korver a operation manager Kodak Czech Daniel Večeřa. Galavečer přinesl zábavu i logistická ocenění Po skončení odpoledního workshopu se účastníci fóra znovu sešli na logistickém business mixeru v Michnově paláci, který se stal místem nejen neformálních rozhovorů na odborná témata, ale i příjemné zábavy s bohatým programem soutěží a dalších akcí. Vrcholem večera se stalo vyhlášení logistických ocenění LOG-IN, která Atoz Event uděluje za inovativní projekty v oboru logistiky. O vítězích v šesti kategoriích – z celkem 26 přihlášených projektů – rozhodovala nezávislá porota. Pavel Toman

spinner