10. října 2011
Logistická společnost Allyn International Services v srpnu rozšířila služby o logistický audit. Dceřiná společnost stejnojmenného amerického poskytovatele logistických služeb pomocí auditu navrhuje optimalizace procesů v logistickém řetězci.
„Logistický audit je revize dodavatelsko-odběratelského řetězce, který v sobě většinou zahrnuje jak příchozí a odchozí přepravní toky, tak i další přidružené logistické služby, jako například skladové hospodářství, manipulaci a celní aktivity,“ uvedl Pavel Landovský z pražské pobočky Allyn International.
Logistický audit začíná sběrem kvantitativních a kvalitativních informací od všech zúčastněných stran a jejich následnou analýzou. Na sběru dat a pohovorech se obvykle podílejí logistická oddělení, například oddělení příjmu a expedice, dále obchodní, výrobní a zákaznická oddělení či oddělení jakosti a IT.
Výsledky auditu popisují situaci v celém logistickém řetězci – od strategie nákupu logistických služeb přes klasifikaci zboží až po dodržování celních předpisů. Zahrnují rovněž optimalizaci a konsolidaci toků zboží, řízení objednávek a zásob, propojení podnikových, obchodních a logistických systémů a zjednodušení a standardizaci procesů.
Doporučení, která z auditu vzejdou, se týkají například optimalizace portfolia dodavatelů logistických služeb, úprav smluvních podmínek či omezení urgentních zásilek. Součástí plánu je také identifikace potenciálních rizik a zhodnocení možností, jak se jich vyvarovat. Následuje konkrétní návrh na řešení a implementace jeho jednotlivých kroků.
„V kostce, pomocí objektivního hodnocení a benchmarkingu logistický audit identifikuje vhodné pracovní procesy, možnosti zlepšení a optimalizace uvnitř dodavatelsko-odběratelského řetězce, a navíc ukáže cestu ke kvantitativním a kvalitativním zlepšením a úsporám,“ uzavřel Pavel Landovský.
(pat) www.allynintl.com