logisticstalk

Na logisticstalk se představily společnosti bremenports a Eurogate

Na logisticstalk se představily společnosti bremenports a Eurogate

Česko-německá obchodní komora uspořádala v polovině března v Praze v prostorách Centra současného umění DOX setkání „logisticstalk“. Společnosti pro přístavní management bremenports a provozovatel kontejnerových terminálů Eurogate na něm hovořily o rozvoji kontejnerových přístavů v Německu.

Několik desítek hostů z oboru dopravy a logistiky nejprve přivítal ředitel Česko-německé obchodní komory Bernard Bauer, který zdůraznil, že ČNOK přikládá oboru dopravy a logistiky velký význam. Po něm se ujal slova vedoucí marketingu společnosti bremenports Michael Skiba. Představil přístavy Bremen a Bremerhaven a zdůraznil, že překládka v těchto zařízeních v posledních letech – s výjimkou roku 2009 – stále rostla. Bremenports na tento růst reagují posilováním infrastruktury: vzniklo nové Císařské zdymadlo a přístav se rozšířil až na samotné hranice národního parku, se kterým sousedí. Velkou výzvu pro bremenports v současnosti představuje také přeprava technologických celků pro budování větrných elektráren.

Ředitelka podnikové komunikace společnosti Eurogate Corinna Romke uvedla jako příklad spolupráce společný projekt přístavů Bremerhaven a Wilhelmshaven. Nový hlubokovodní přístav s intermodálním napojením JadeWeserPort ve Wilhelmshavenu, kde Eurogate vybudovala vlastní kontejnerový terminál, zahájil provoz loni na konci léta. Corinna Romke zdůraznila, že v souvislosti s neustálým nárůstem velikosti kontejnerových lodí vzrůstá také potřeba vytvářet pro ně odpovídající hlubokovodní přístavy s dobrým napojením na železniční infrastrukturu směřující do vnitrozemí. Wilhelmshaven podle slov Corinny Romke dnes splňuje všechny požadavky na moderní hlubokovodní přístav.

Pavel Toman

spinner