Automobilová logistika čelí přesunu výroby na východ

Německo

Německá automobilová logistika se musí přizpůsobit nové situaci po přesunu velké části výrobních kapacit ze západu kontinentu do střední a východní Evropy. Ve své výroční zprávě to v červnu konstatovalo Sdružení automobilové logistiky AML, které je součástí Spolkového svazu spedice a logistiky BSL. Automobilky převedly značnou část produkce do závodů ve střední a východní Evropě, kde se logicky vytvořila poptávka po automobilové logistice. Šanci uplatnit se na nových trzích mají podle AML především ty podniky, které budou samy působit na trhu prostřednictvím místních dceřiných společností. Další oblastí s velkým rozvojovým potenciálem je Dálný východ. První kroky již některé německé firmy učinily v Číně, když podepsaly kontrakty se západními výrobci podnikajícími na místním trhu. Podobná situace se ve středně- až dlouhodobém horizontu bude podle AML opakovat i v Indii.

Složitá situace se nelepší Stagnující poptávka po osobních vozidlech na německém trhu dělá členům AML na čele velké vrásky: loňských 2,3 milionu nově registrovaných vozidel zůstalo na úrovni roku 2003. Ani v dohledné době nelze čekat výraznější změnu trendu. Rámcové podmínky pro automobilovou logistiku jsou stále komplikovanější, upozornil AML. n

spinner