17. dubna 2014
PRAHA (17.4.) – Na začátku dubna zahájil jeden z největších světových poskytovatelů spedičních a logistických služeb, DAMCO, v Hostivici u Prahy provoz centrály zákaznického servisu (CSO, Customer Service Office) pro země středoevropského regionu. Slavnostního otevření centrály se zúčastnili zástupci regionálního managementu. DAMCO tak završilo hlavní etapu programu zjednodušování své struktury s názvem one DAMCO, která mu umožní přizpůsobovat své služby potřebám zákazníků.
„Na začátku loňského roku nabízelo DAMCO spediční služby z 300 kanceláří po celém světě. Všechny kanceláře měly svůj vlastní způsob práce, používaly různé systémy a nabízely různé služby založené na historicky silných zvyklostech a vývoji místních trhů,“ uvedl Nicholas Kyrzakos, CEO Eastern Europe. „I když jsme byli přítomni na všech kontinentech a v mnoha městech, opravdu jsme nebyli globálním poskytovatelem logistických služeb,“ dodal.
Středisko pro střední a východní Evropu
Hostivický zákaznický servis má v současné době na starosti Českou republiku, Slovensko, Maďarsko, Slovinsko a Chorvatsko. Na konci roku pak přibydou Rakousko a Srbsko. Společně s dalším zákaznickým servisem v polské Gdyni pokrývá celou oblast CEE (Central Eastern Europe). Cílem CSO je nabízet zákaznický servis a operativu spedičním zákazníkům ze všech zúčastněných zemí. Přímo na místě v těchto zemích budou vznikat místní zastoupení pod názvem Commercial Offices.
Budování nového CSO v Hostivici si vyžádalo nemalé úsilí pracovníků DAMCO Czech Republic. „Zákaznická centra mají jednotnou organizační strukturu, která pokrývá jejich činnosti. Museli jsme se úspěšně vyrovnat s řadou úkolů, největší výzvu pro nás představovalo zajištění zákaznického servisu ve všech lokálních jazycích,“ vysvětlil Bart Van De Vin, CEE area manager. O komunikaci se zákazníky se podle jeho slov stará zákaznický servis rozdělený podle jednotlivých jazyků. Operativa naopak zajištuje komplexní servis přeprav, nezávislý na příslušnosti k jednotlivým zemím. „Zákazníci se k nám z různých zemí naší oblasti dovolají na jedno telefonní číslo a mohou mluvit svým jazykem s rodilým mluvčím,“ pokračoval Milan Jakubec, CSO manager.
DAMCO nasadí globální informační systém
Vytváření zákaznických center je součástí snahy společnosti DAMCO usnadnit zákazníkům přístup ke službám, které společnost poskytuje. V rámci této snahy DAMCO zavádí rovněž nový globální informační systém Kewill, který přinese výhody jak pracovníkům společnosti, tak jejím zákazníkům. Ti nyní získají kompletní přehled viditelnosti zásilek formou reportů přístupných na webu v reálném čase na základě tzv. Milestones (informace o stavu zásilky). Jedním z nejdůležitějších benefitů je plně integrovaný a spolehlivý end-to-end systém přeprav. „Investovali jsme do nových systémů a procesů, abychom mohli růst zároveň s našimi zákazníky a byli pro ně spolehlivým partnerem,“ dodal Milan Jakubec, CSO manager.
(pr)
Popisek fotografie: Centrálu zákaznického servisu DAMCO v Hostivici u Prahy představili (zleva) CEE area manager Bart Van De Vin a ředitel spedice Milan Jakubec.