18. prosince 2003
Správní rada Intercontainer-Interfrigo (ICF) se na svém zasedání na konci listopadu v Basileji seznámila s dosavadními výsledky restrukturalizačního programu. Nově definovaná síť 160 terminálů pokrývající celý evropský trh a úprava vnitřní organizační struktury by podle jejího přesvědčení měly operátora kombinované dopravy přivést znovu do zisku nejpozději v roce 2005.
Současná špatná hospodářská situace a provozní změny u většiny evropských drah negativně ovlivnily i hospodaření společnosti Intercontainer-Interfrigo. Zavádění nových produktů ICF brzdila nepružná struktura tarifů i četné stávky železničního personálu. V prvním pololetí letošního roku operátor přepravil 367 tisíc TEU, o 4 procenta méně než ve stejném období loňského roku. Oproti plánovaným výkonům výsledky zaostaly dokonce o 19 procent. Obrat ICF byl s 135,1 miliónu € meziročně o 1,5 procenta nižší a od plánu se lišil o 13 procent. Správní rada ICF na základě těchto výsledků v září schválila restrukturalizační program podniku, jehož základem bylo vytvoření menší, optimalizované a dobře kontrolované sítě a zavedení přísné kontroly výdajů. V jeho důsledku byl zrušen i kontejnerový vlak Praha-Herne. Jako cíl pro letošní rok rada stanovila dosažení vyrovnaného hospodářského výsledku. Pro příští rok již vedení operátora předpokládá zisk.
n
Pět hlavních priorit
restrukturalizačního plánu ICF
l Nová definice sítě. ICF bude od 1. ledna provozovat síť 160 terminálů v nejdůležitějších námořních přístavech a hospodářských centrech v Evropě. Centra budou vzájemně propojena sítěmi Qualitynet, X.net a přímými a kyvadlovými spoji. Tyto vlaky budou zajišťovat kolem 85 procent veškerého provozu. Periferní síť bude tvořit dalších 290 terminálů, jejichž obsluha bude vycházet z individuálních kontraktů se zákazníky.
l Okamžitá opatření. Zrušení nerentabilních vlaků (Bettembourg-Rotterdam, Herne-Milán, Herne-Praha, Herne-Salcburk a Zeebrugge-Milán) k třetímu čtvrtletí letošního roku.
l Opatření ke snížení nákladů. ICF zruší do června příštího roku celkem 45 pracovních míst v basilejské centrále, především v administrativě (41 propuštění, 4 předčasné odchody do důchodu). Sociální opatření si vyžádají 2,2 miliónu €.
l Přeměna vnitřní organizační struktury. Od 10. září má basilejská centrála novou organizaci. Mezi vrcholovým managementem se změnily kompetence.
l Magna Charta. Správní rada 26. listopadu schválila dokument „Magna Charta“, který zakotvuje hlavní obchodní principy ICF. Patří k nim například svobodná volba dodavatele trakce a zaměření výlučně na rentabilní aktivity.