2. září 2013
Na šest poboček a tři sta zaměstnanců se během deseti let od vstupu na trh rozrostla česká pobočka francouzské logistické společnosti Gefco. V loňském roce její obrat dosáhl již 86 milionů € (zhruba 2, 2 miliardy Kč). Vedení Gefco ČR to oznámilo v červenci v tiskové zprávě.
V roce 2003 začínala společnost na zelené louce; za jejím raketovým startem stála především spolupráce s automobilkou TPCA. Současně však Gefco poskytovalo služby i dalším velkým společnostem, například PSA, JTEKT, Halfords, Kimberly Clark, IKEA nebo Delphi.
„Mám-li hovořit v číslech, tak v roce 2003 jsme začínali od nuly a v roce 2007 už nás bylo 230 a dosáhli jsme obratu 50 milionů €,“ uvedl současný generální ředitel Gefco v Rumunsku Christophe De Korver, který byl tehdy generálním ředitelem Gefco ČR. Mezi nejvýznamnější mezníky pro společnost podle něj patřil rozvoj PPO aktivit (Post Production Operation; úprava vozidel po opuštění výrobní linky) pro společnost TPCA, sloučení a optimalizace transportních a dopravních služeb stejně jako rozvoj logistických aktivit a „restart“ aktivit v rámci leteckých a námořních přeprav. „Nesmíme zapomenout ani na rozvoj portfolia klientů, úspěšnou certifikaci ISO 9001:2000 a 14001, získání AEO certifikátu a posílení v oblasti financí a kontrolingu,“ dodal Gonzague Collong, bývalý generální ředitel Gefco ČR, později generální ředitel Gefco Brazil, který je nyní na odpočinku.
V roce 2010 zasáhla Gefco stejně jako celý trh ekonomická krize, která dopadla zejména na automobilový sektor. To s sebou přineslo potřebu restrukturalizace společnosti. Firma nastavila nové cíle, které lépe odpovídaly ekonomickému prostředí. „Zaměřili jsme se na rozvoj klientů mimo automobilový sektor. Rozvinuli jsme portfolio služeb a zařadili se mezi nejvýznamnější společnosti na trhu transportu a logistiky v České republice,“ řekl Bruno Rivoallan, ředitel divize pozemních přeprav skupiny Gefco.
Od letošního března je u kormidla Gefco ČR Alexander Raczynski. Firmě přeje přinejmenším stejný růst, jaký zažívala dosud. „Rádi bychom byli důležitou spojnicí mezi trhy České republiky a zemí CIS,“ řekl. „Zaměříme se na rozvoj multimodálních řešení. Rok 2013 bude náročný, ale věřím, že pro tým společnosti velmi zajímavý a přínosný,“ dodal Alexander Raczynski.