PPL

PPL oslavila 20. narozeniny a představila plány růstu

PPL oslavila 20. narozeniny a představila plány růstu

Společnost PPL podniká na českém trhu přesně 20 let. Za dobu své existence si vybudovala přední místo mezi českými přepravními společnostmi, stala se součástí mezinárodní sítě a nedávno své kulatiny nepřímo oslavila doručením jubilejní, dvousetmilionté zásilky. V následujících letech, kromě zavádění nových služeb a produktů, chystá navýšení distribučních kapacit, počtu zaměstnanců a větší propojení s Evropou.

„Jsem hrdý na to, že si PPL již 20 let drží na českém trhu tak vysoký standard služeb a její portfolio se stále rozrůstá. Jako součást mezinárodní společnosti DHL jsme získali nové možnosti a větší kontakt s Evropou. Rádi bychom touto cestou pokračovali i v dalších letech a doufáme, že počet námi doručených zásilek i počet spokojených zákazníků stále poroste, tak jak tomu bylo doposud,“ řekl Pavel Horák, generální ředitel PPL.

Počet zaměstnanců PPL se od roku 2006, kdy se stala součástí skupiny DHL, zdvojnásobil. V době, kdy většina velkých firem zaměstnance propouští a ruší své pobočky, plánuje společnost PPL výstavbu nových skladů a v souvislosti s rozšiřováním svých služeb, jako je například sobotní doručování, i nové pracovní pozice. Roste také síť výdejních a prodejních míst, takzvaných Parcel-Shopů. Jejich počet už přesáhl 700 a v budoucnu by jich mělo fungovat až 2000. Podle marketingového ředitele PPL Milana Loidla by ParcelShopy měly přibývat zejména v atraktivních lokalitách, kde bude snadné si zásilku vyzvednout či ji podat.

Chystají se nové služby

V nejbližší době se zákazníci dočkají i sobotního doručování, které momentálně prochází testovacími procesy. V následujícím roce chystá PPL v rámci služby Connect zavedení nové etikety, která bude stejná pro všechny země, jež Connect využívají (Česká republika, Polsko, Slovensko, Německo a země Beneluxu), a výrazně zjednoduší zasílání zásilek do zahraničí. Další novinkou bude spuštění nové webové aplikace Moje PPL, díky níž získají zákazníci mimo jiné i neustálý dohled nad svými zásilkami. V souvislosti se silným rozvojem e-commerce plánuje PPL do roku 2020 zjednodušit a zrychlit formy komunikace výhradně přes „smart aplikace“. Značné usnadnění v dodávání zásilek by také mělo přinést zavedení doručování ve dvou denních vlnách. Doručení tak bude možné ještě v den objednávky. Příjemci budou mít navíc možnost nechat si balík poslat například k sousedovi, bez nutnosti plné moci, nebo na takzvané safe place (bezpečné místo). V tomto případě kurýr zanechá zásilku na jakémkoli místě podle přání příjemce – například ve vybrané posilovně nebo v restauraci. Zákazníkům internetových obchodů by navíc mělo vyzvedávání zásilek ulehčit zavedení balíkomatů a balíkových schránek. Ty fungují už v řadě evropských zemí a těší se velké oblibě. Zákazník si díky nim může vyzvednout objednané zboží kdykoli a bez čekání.

Zasílání bude nyní levnější a jednodušší

Společnost PPL také zavádí nový systém v cenové politice pro produkty Parcel for you CZ a Parcel for you International. Díky němu si zákazník může už před podáním zásilky sám zjistit, kolik ho poslání bude stát. Tuzemské i zahraniční zásilky jsou nově děleny do tří kategorií – S, M, L – a od jejich velikosti se pak odvíjí i jejich cena. Balík je pak možné podat na kterémkoli z ParcelShopů, které v České republice fungují. Tato nová cenová strategie byla zavedena především pro zjednodušení podávání zásilek a jako podpora ParcelShopů.

Tomáš Johánek

spinner