13. ledna 2014
Slavnostní vyhlášení výsledků české národní soutěže o nejlepší obalová řešení Obal roku 2013 i soutěže Design Touch 2013 se uskutečnilo na konci listopadu během Obalového galavečera v hotelu Aquapalace v Čestlicích u Prahy. Trofeje a certifikáty převzali zástupci firem, které do soutěže oceněné exponáty přihlásily.
Slavnostní vyhlášení výsledků české národní soutěže o nejlepší obalová řešení Obal roku 2013 i soutěže Design Touch 2013 se uskutečnilo na konci listopadu během Obalového galavečera v hotelu Aquapalace v Čestlicích u Prahy. Trofeje a certifikáty převzali zástupci firem, které do soutěže oceněné exponáty přihlásily.
Česká národní soutěž Obal roku je určena pro české i zahraniční firmy, které se podílejí na zajímavém obalovém řešení. Cílem soutěže je vyzdvihnout a propagovat nejlepší myšlenky, inovace a technologie v oblasti balení, které se na českém i zahraničním trhu objevují. Současně je dána možnost veřejně ocenit práci obalových konstruktérů a designérů při slavnostním předání ocenění.
Obdobně jako v celosvětové soutěži WorldStar for Packaging jsou přihlášená obalová řešení členěna podle oblasti použití do osmi kategorií: Potraviny; Nápoje; Kosmetika; Farmaceutické produkty; Čisticí a prací prostředky; Elektronika a spotřebiče; Automotive a Ostatní. Do soutěže se letos přihlásilo 67 obalových prostředků, ocenění Obal roku 2013 získalo 26 z nich. Potvrdil se trend posledních let: největší inovační potenciál je v kategorii automotive.
Naopak nepříjemným zklamáním pro experty v porotě byl u obalů určených pro retail vysoký podíl špatných čárových kódů. Přitom je to v podstatě jediný objektivně měřitelný parametr přihlášených obalů. Parametry čárových kódů jsou dané technickými normami. Tyto parametry nejsou voleny náhodně, ale tak, aby načtení skenerem pokladny bylo bezproblémové a rychlé. Často se opakovaly chyby ve velikosti, orientaci na válcových či zakřivených plochách, v kontrastu a dodržení ochranných zón.
Z oceněných obalů
Z řady oceněných obalů zmiňme například v kategorii potraviny Mlýnek na koření (Vitana) či Mléko ve skle (O-I Sales and Distribution Czech Republic). V kategorii nápoje se mezi jinými umístily Darčekový luxusný obal Šampanské (Grafobal) či Promopack pro 2 plechovky piva Pardál, Budějovický Budvar (THIMM Packaging). Zajímavým exponátem byl Přepravní obal na střechu (Thimm Schertler Packaging Systém). Zlatou cenu předsedkyně komise udělila předsedkyně komise Ing. Jana Lukešová za exponát Mřížka z plochy (Servisbal Obaly).
(pat)