Petr Přibyl (BINTA, s. r. o.) pro DN

„systém pick-by-voice maximálně zefektivňuje práci ve skladu“

Společnost BINTA, s. r. o., na českém trhu již sedm let nabízí produkty a služby v oblasti informačních systémů. Zpočátku se zaměřovala na bankovní a finanční sektor, před dvěma lety pak vstoupila i do oblasti logistiky a řízení skladů. O tom, jak se jí v logistice daří a jaké má plány do budoucna, s námi hovořil její generální ředitel Petr Přibyl.

„Jaká řešení pro skladovou logistiku nabízíte?“

„Máme k dispozici komplexní řešení, které s využitím nejaktuálnějších poznatků z oblasti logistiky a moderních technologií řídí veškeré dění ve skladu. Skládá se ze dvou částí. První je vlastní systém, který má na starosti veškeré operace a disponuje veškerými údaji o skladu, jeho velikosti, geometrii, strategii naskladňování a vychystávání a podobně.

Druhou část představují technologie, které pomáhají při komunikaci mezi skladovým operátorem a systémem. Využíváme všechny v současnosti dostupné technologie, jako je například pick-by-voice, RFID, čárové kódy či pick-by-light.

Chtěl bych zdůraznit, že tento systém není statickým řešením, ale že se neustále vyvíjí a již s předstihem jsou do něj implementovány veškeré novinky z oboru logistiky. Máme tedy jistotu, že ať bude zákaz-ník požadovat cokoli, v systému nalezneme již připravené řešení. Systém je vyvíjen na základě vědeckých poznatků ve spolupráci s vysokou školou logistickou v německé Koblenzi. Jeho další výhodou je to, že požadavky zákazníka do něj lze implementovat ve většině případů prostřednictvím nastavení příslušných parametrů, takže není třeba provádět žádné rozsáhlé modifikace.“

„Zmínil jste technologii pick-by-voice…“

„Tato technologie je v České republice zatím poměrně málo rozšířená. Někteří zákazníci se obávají, že je příliš komplikovaná, mohu však zaručit, že ve spojení s naším řešením funguje naprosto bez problémů. Komunikace probíhá v češtině, ve slovenštině anebo v jakémkoli jiném jazyce podle požadavků zákazníka.

Máme od zákazníků o využívání této technologie pozitivní informace. A existují také případové studie, které hovoří o přínosech tohoto řešení. Skladový operátor má obě ruce volné a systém mu určuje, co má na kterém místě udělat. Nemusí tedy vůbec přemýšlet o tom, kde se která položka nachází, ale jde přímo pro požadované zboží na správné místo. To je jedna z výhod technologie pick-by-voice. Systém rovněž bere v úvahu geometrii skladu, zvolený způsob ukládání zboží, nosnost regálů či trvanlivost zboží. Práce se tak maximálně zrychluje a zefektivňuje.“

„Souvisí efektivita nasazení systému pick-by-voice s velikostí skladu?“

„Pick-by-voice není určen pouze pro velké sklady. Úspěšně ho využívá například i jeden z našich menších zákazníků. Rychlost a přesnost tohoto řešení se nejvíce projeví v takovém skladu, kde se vychystávají jednotlivé kusy zboží z nějakého množství na paletě. Typicky se jedná o sklady potravin či zboží pro drogerie. Ale lze ho samozřejmě úspěšně využít i pro celé palety či obecně pro větší jednotky.“

„Jak dlouho trvá implementace systému pick-by-voice od zahájení projektu k uvedení do provozu?“

„Obvykle od zahájení projektu během tří měsíců provedeme implementaci a systém je plně funkční. Záleží pochopitelně na požadavcích zákazníka, na velkosti skladu a různorodosti procesů, které zákazník využívá. Implementace probíhá samozřejmě za provozu skladu.“

„Co plánujete vedle pick-by-voice jako nosný program do budoucna?“

„V sídle firmy jsme právě zahájili provoz showroomu, v němž zákazníkům naše technologie předvádíme naostro. Zákazník si nadefinuje přímo do systému svůj požadovaný proces a může si vyzkoušet, jak funguje.

V sídle firmy jsme právě zahájili provoz showroomu, v němž zákazníkům naše technologie předvádíme naostro

V letošním roce jsme také začali nabízet nové řešení, při kterém zákazníkům poskytujeme služby prostřednictví datového centra. Zákazník si například pořídí část vybavení, jako jsou tiskárny či čtečky čárových kódů do svého vlastnictví, ale nepořizuje si samotný systém ani jeho obsluhu. To vše mu zajišťuje naše datové centrum. Tento způsob umožňuje v maximální míře šetřit náklady. Provoz datového centra jsme zahájili letos v červnu a v současnosti ho implementujeme již u druhého zákazníka. Ukazuje se, že o tento způsob poskytování služeb je zájem, a předpokládáme, že datové centrum se pro nás stane do budoucna nejvýznamnějším projektem, který chceme v oblasti logistiky využívat.“

Pavel Toman

spinner