11. září 2008
Americká společnost UPS v srpnu oznámila, že zahájí spolupráci s americkou pobočkou konkurenční DHL Express. Podle dohody bude UPS pro DHL zabezpečovat přepravu všech expresních, běžných i mezinárodních zásilek na území USA s doručením v určenou dobu. UPS bude přepravovat zásilky DHL také na trasách mezi USA, Kanadou a Mexikem.
Podpis závazné smlouvy se očekává do konce roku. Odborníci odhadují, že smlouva o spolupráci s DHL zajistí UPS na dobu deseti let roční příjmy kolem jedné miliardy USD. Společnost uvedla, že v letošním roce bude zatím přepravovat jen omezený objem zásilek, ale již během příštího roku čeká nárůst.
„Věříme, že dohoda s DHL představuje moudré využití našich aktiv i kapacity sítě UPS a zároveň poslouží jako významný zdroj zisku pro naši společnost,“ řekl prezident UPS David Abney. „Podepsání závazného kontraktu by mělo proběhnout v brzké době,“ dodal.
Především letecká přeprava
Dohoda mezi oběma expresními službami nebude zahrnovat vyzvedávání či doručování balíků zákazníkům DHL, ale jen přepravu zásilek, a to především mezi severoamerickými letišti. Rozsah práce tak bude podobný tomu, jaký UPS v současné době vykonává pro U.S. Postal Service.
Společnost UPS zvládne většinu očekávaného objemu přepravy v rámci vlastní letecké sítě. I tak však od příštího roku počítá s postupným zapojením dodatečných kapacit, jejichž celkový rozsah hodlá teprve upřesnit. Již letos plánuje převzetí dodávky sedmi nových letadel, dalších pět si objednala na příští rok. Vedle toho investuje jednu miliardu USD do rozšíření svého leteckého uzlu UPS Worldport v americkém Louisville.
Dohoda s UPS je součástí širší restrukturalizační politiky Deutsche Post World Net pro region USA.
„Chtěli bychom zdůraznit, že se jedná o relativně otevřenou úmluvu o výpomoci, přičemž jak UPS, tak DHL si zachovají své vlastní obchodní značky i vzájemné konkurenční postavení na trhu,“ řekl dále David Abney. „UPS bude zákazníkům i nadále nabízet vlastní jedinečné služby. Spolupráce s DHL neoslabí ani suverénní pozici UPS na trhu, ani naši schopnost odlišit se v očích zákazníků od konkurence,“ dodal.
(pat)