26. února 2020, čtk
26.2. - Ústecký kraj dnes spustil provoz centrálního dopravního dispečinku. Cílem je v případě neočekávaných komplikací v autobusové a železniční dopravě pomoci cestujícím i provozovatelům linek. Dispečeři slouží od 04.00 do 24.00 hodin denně.
"V případě, že cestující bude čekat marně třeba na autobus, se může na dispečinku dozvědět, co je s jeho spojem," uvedl náměstek hejtmana Jaroslav Komínek. Dispečeři budou řešit také čekání navazujících spojů. V minulosti byla autobusová doprava v kraji rozdělena do patnácti oblastí a každý dopravce měl svůj dispečink.
O nečekaných problémech na trase spojů se dispečeři dozvídají téměř okamžitě díky GPS ve vozidlech. Aktuální odjezdy z jednotlivých zastávek se dozví cestující na stránkách dopravního webu. Do budoucna by mohla fungovat i mobilní aplikace.
Na dispečinku, který sídlí na krajském úřadě, se nyní střídají čtyři lidé, celkem jich bude šest. "Mimořádné situace sledujeme a poskytujeme informace o zpožděních cestujícím," řekl vedoucí dispečinku Jindřich Jelínek. Dispečeři podle něj také hledají možnosti, jak pomoci dopravcům.
Komplikace v dopravě způsobuje hlavně počasí. V minulosti se stávalo, že autobusy nejezdily podle jízdních řádů. Po ukončení působnosti společnosti BusLine je doprava podle Jaroslava Komínka bez větších problémů. Od poloviny prosince v kraji nově zajišťuje železniční linky sedm dopravců. GPS mají také téměř všechny vlaky.
(čtk)
Foto: Ústecký kraj