Modernizace železnice

Rychlodráha do Kladna se začne stavět možná už letos

Rychlodráha do Kladna se začne stavět možná už letos

PRAHA (22.1.) – Správa železniční a dopravní cesty (SŽDC) chce letos nebo v příštím roce zahájit výstavbu rychlodráhy mezi Kladnem a pražským Veleslavínem. Tento úsek po osmi letech prošel posouzením o vlivu stavby na životní prostředí. Náklady se odhadují na osm miliard Kč. Informoval o tom mluvčí SŽDC Tomáš Drvota.

SŽDC rozdělilo výstavbu rychlodráhy kvůli omezeným možnostem financování na dvě – z pražských Bubnů do Ruzyně a z Ruzyně do Kladna. Podle Drvoty se v dohledné době nepočítá se zahájením části vedoucí z Bubnů, protože je finančně nákladná. Dříve se cena tohoto úseku odhadovala na 27 miliard Kč, a státní podnik chce proto začít s levnější částí. „Snahou SŽDC je zahájit tuto stavbu v roce 2013 nebo 2014. Rozhodně tu stavbu vnímáme jako velkou prioritu pražské příměstské dopravy," řekl Drvota.

Z dokumentů o posouzení vlivu stavby na životní prostředí vyplývá, že rychlodráha z Ruzyně do Kladna bude dvoukolejná a z větší části povede po stávající železnici. Celková délka modernizovaného úseku je téměř 20 kilometrů. Po rekonstrukci se zvýší traťová rychlost na 120 kilometrů za hodinu, která však bude v některých úsecích omezena. Někde budou moct vlaky naopak jezdit až 145 kilometrů za hodinu.

Při budování rychlodráhy se kromě toho počítá například s elektrifikací tratě, modernizací mostů, nádraží, přejezdů nebo výstavbou protihlukových zdí. O nákladech na opravy Negrelliho viaduktu a Masarykova nádraží zatím Drvota neměl podrobnější informace. „To je poměrně nová věc, o kterou se snažíme, abychom se stavbou nějakým způsobem pohnuli," zdůraznil.

(čtk)

spinner