Modernizace železničních koridorů

Skončila rekonstrukce důležitého železničního uzlu Přerov

Skončila rekonstrukce důležitého železničního uzlu Přerov

PŘEROV (28.4.) – Nákladní a osobní vlaky na druhém tranzitním koridoru již mohou v plné míře využívat zlepšené parametry důležitého železničního uzlu v Přerově. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) slavnostně ukončila první etapu jeho rekonstrukce za více než čtyři miliardy korun. Informoval o tom tiskový mluvčí SŽDC Pavel Tesař.

V rámci stavby došlo k úpravám zemního tělesa a kolejí za účelem zvýšení rychlosti a bezpečnosti provozu. Práce začaly v září 2009 na přednádraží v úseku od zastávky Horní Moštěnice po tzv. Mádrův podjezd, jejich dokončení umožnilo zvýšit rychlost až na 160 km/h. Následovala rekonstrukce hlavních a předjízdných kolejí a budování dvoukolejného průtahu tranzitních vlaků v osobním nádraží mimo nástupištní hrany, a to pro rychlost 80 km/h. Zásadní proměnou proto prošla nástupiště č. 2, 3 a 4, která změnila svou polohu.

Pro plánovaný jízdní řád osobní dopravy bylo třeba vybudovat devět nástupištních hran. Bezbariérový přístup cestujících k nástupištím zajistil nový jižní podchod s výtahy, zrekonstruoval se rovněž současný podchod. Repasí prošlo historické zastřešení nástupišť. Součástí projektu byla celková rekonstrukce železničního svršku a spodku i čtyř mostních objektů. „Nejvýznamnějším z nich byl pětikolejný most přes řeku Bečvu. Dále se přebudovalo trakční vedení, zabezpečovací a sdělovací zařízení, podél celého kolejiště byly položeny nové kabely, které propojily systém zabezpečení jízd vlaků a řízení provozu,“ uvedl dále Pavel Tesař.

Na právě dokončenou akci naváže v budoucnu druhá etapa, která bude řešit trojúhelník tratí mezi již hotovými stavbami ve směru na Olomouc, Hranice na Moravě a právě na přerovské nádraží. Rekonstrukcí tak mimo jiné projde dopravna Dluhonice.

Zhotovitelem prací bylo Sdružení Přerov s vedoucím účastníkem OHL ŽS, a.s. Projekt byl z více než 80 procent spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava. Maximální výše podpory dosáhla 2,935 miliardy korun. Finanční prostředky z národních zdrojů poskytl Státní fond dopravní infrastruktury.

Tomáš Johánek

spinner