1.2. – Americký výrobce letecké techniky Boeing v loňském roce zaznamenal ztrátu ve výši 11,83 miliardy USD (285 miliard Kč). To je téměř pětinásobek předloňské ztráty 2,24 miliardy USD (54 miliard Kč) a také nejhorší výsledek hospodaření firmy od krizového roku 2020. Výsledky společnost zveřejnila v úterý.
Aktuálně
1.2. – Kamco Invest, jeden z největších správců aktiv v regionu Blízkého východu a severní Afriky (MENA), spolupracuje s týmem vedeným veteránem v oblasti logistických nemovitostí Ianem Worboysem na vytvoření nové investiční a developerské společnosti European Green Logistics Space (EGLS).
1.2. – „Evropský automobilový průmysl je bezpochyby v ohrožení. Nacházíme se v kritické situaci, kdy evropským automobilkám hrozí vysoké sankce za nesplnění ambiciózních cílů prodeje elektrovozidel. Automobilky se navíc nacházejí v obtížné situaci, kdy kromě poklesu prodejů elektroaut čelí silné globální konkurenci a dalším výzvám.“ Uvedl to ve čtvrtek ministr dopravy Martin Kupka, jehož komentář přinášíme v následujícím textu v původním znění.
31.1. – Počet transakcí na trhu fúzí a akvizic loni v České republice stoupl o šest procent na 101. Naopak objem transakcí se však snížil téměř na polovinu hodnoty, která byla dosažena v roce 2023, tedy na 2,94 miliardy eur (zhruba 74 miliard Kč). Nejvýznamnější transakcí na území ČR byla loni akvizice portfolia CT Real Estate zahrnující 10 logistických parků na území ČR a Slovenska, které koupila americká investiční společnost Blackstone prostřednictvím firmy United Crystal. Šlo přitom o jednu z největších realitních transakcí roku 2024 na území Evropy, a to za 470 milionů eur (zhruba 12 miliard Kč). Pro investory jsou atraktivní sektory počítačového softwaru, automatizace, digitalizace, robotizace či energetiky, zdravotnictví a infrastruktury. Vyplývá to ze statistik poradenské společnosti TPA.
31.1. – České dráhy v loňském roce poskytly asistenci 9348 cestujícím s handicapem, což je dosud nejvíce. Je to o zhruba devět procent více než v roce 2023. Údaje o přepravených cestujících s handicapem bez asistence nemají dráhy k dispozici, jejich počet ale odhadují na jeden milion ročně. Národní dopravce o tom informoval v tiskové zprávě.
31.1. – Téměř 44 procent učitelů autoškol a zkušebních komisařů nezaznamenalo žádný rozdíl mezi sedmnáctiletými a osmnáctiletými řidiči, 56 procent vidí převážně pozitivní, ale i negativní rozdíly. Mezi negativními rozdíly učitelé a komisaři uváděli nevyspělost nezletilých řidičů. Jako nedostatečné vnímají také požadavky na kontrolu mentorů nezletilých řidičů. Jako pozitivní naopak vidí větší zájem o výuku, větší snahu a připravenost sedmnáctiletých. Vyplývá to z průzkumu Asociace autoškol ČR, oddělení BESIP ministerstva dopravy, platformy VIZE 0 a dalších, kterou její zástupci představili novinářům.
31.1. – Společnost ICOM transport získala ve výběrovém řízení kraje Vysočina dvě nové oblasti, ve kterých bude od 1. února zajišťovat dopravní obslužnost. Cestující veřejnost i řidiči se mohou těšit na nový vozový park. Společnost pak musela pro novou zakázku najít 80 nových řidičů a pořídit 59 autobusů.
31.1. – Také v lednu panuje na stavbách všech tří úseků středočeské dálnice D7 čilý ruch. Vzhledem k blízkosti staveb u osídlených oblastí nebo těsně vedle stávající silnice I/7 se o tom může veřejnost přesvědčovat denně. Práce aktuálně dopravu nijak neovlivňují. Uvedlo to Jiří Veselý ze Samostatného oddělení komunikace Ředitelství silnic a dálnic pro Středočeský kraj a Kraj Vysočina.
30.1. – Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zrušil výběr dodavatele druhé části pražského metra D, kterým bylo sdružení firem vedené společností Subterra s cenou zhruba 30 miliard korun. Pražský dopravní podnik (DPP) podle rozhodnutí ÚOHS nedodržel zásadu transparentnosti při hodnocení nabídek a musí znovu vybrat vítěze tendru. Antimonopolní úřad o tom informoval v tiskové zprávě, rozhodnutí není pravomocné, je možné proti němu podat rozklad k předsedovi úřadu Petru Mlsnovi. Vedoucí komunikace DPP Daniel Šabík uvedl, že podnik se s rozhodnutím seznamuje, při výběru nicméně postupoval stejně jako při zakázce na první část linky D, u které správnost postupu potvrdil ÚOHS i soudy.
30.1 – Česká e-commerce se v roce 2024 vrátila k růstu a z hlediska počtu e-shopů na obyvatele jsme stále světovou špičkou. Aby podniky obstály v takto silně konkurenčním prostředí, musí kromě široké nabídky zboží dbát i na funkční a efektivní logistiku, která je klíčem k zákaznické spokojenosti. Ve svém komentáři, který přinášíme v původním znění, to uvedl Martin Beneš, CEO společnosti Mailstep.