1.4. – Společnost LogEx Logistics, která spolupracuje s tisíci dopravci, připravuje otevření svého prvního specializovaného oddělení námořních přeprav, do něhož hledá odborníky s praxí. Intenzivně pracuje i na rozšíření klientské aplikace o sledování zásilek. Plánuje také exkluzivní interní aplikaci pro spolupracující dopravce, díky které se dopravci o poptávce dozví dříve než z databank. Bude zaměřena hlavně na dlouhodobé tendry. Díky tomu bude LogEx Logistics schopen uspět ve více výběrových řízeních, protože bude disponovat smluvně zajištěnou přepravní kapacitou i na dlouhodobé zakázky.
Aktuálně
1.4. – Logistický sektor prochází dramatickou proměnou, kterou pohání technologický pokrok a rostoucí požadavky na efektivitu, udržitelnost a flexibilitu. Digitální dvojčata, umělá inteligence a pokročilá analytika pomáhají optimalizovat dodavatelské řetězce v reálném čase, což pomáhá snižovat provozní náklady i dopad na životní prostředí. Inovace přináší i konkurenční výhodu díky vyšší flexibilitě a schopnosti rychle reagovat na změny poptávky.
31.3. – Start turistické sezóny, nadcházející Velikonoce, květnové svátky a hezké počasí během jarních víkendů zvyšují zájem o cestování na jednodenní i víkendové výlety vlakem po Česku a do okolních zemí. Právě blízké zahraničí se stává velmi populární a dostupnou možností, jak poznat nová zajímavá místa. „Díky rostoucí nabídce přímého spojení vlakové dopravy se i letos otevírají další možnosti pohodlného cestování za turistickými cíli do okolních zemí. Tahounem nadcházející sezóny pro výlety vlakem pak bude určitě Polsko, zejména slezská Vratislav, Poznaň či pobřeží Baltu v okolí Gdaňsku,“ řekl Petr Moravec, výkonný ředitel Svazu osobních železničních dopravců SVOD Bohemia.
31.3. – Správa železnic hledá zhotovitele poslední části koridoru na jih Čech, vítěz tendru zmodernizuje traťový úsek z Nemanic na okraji Českých Budějovic do Ševětína. Koleje povedou ve zcela nové trase, na které se budou nacházet také dva několikakilometrové tunely. Traťová rychlost bude 200 km/h. Samotné zahájení prací se plánuje na začátku příštího roku, dokončení pak v roce 2032.
31.3. – Moderně vybavená a provozně efektivní, taková je nová lakovna, kterou na pražském letišti poprvé v historii otevřela společnost Czech Airlines Technics (CSAT). Lakovna slouží k lakování úzkotrupých letadel a je schopna jich přijmout až 35 ročně.
30.3. – Celkem 46 trolejbusů dodá plzeňská Škoda Group do německého Esslingenu. Tamní dopravní podnik – Städtischer Verkehrsbetrieb Esslingen am Neckar – vybral společnost Škoda Group jako vítěze výběrového řízení na dodávku trolejbusů o délce 12 metrů a 18 metrů pro další rozvoj své trolejbusové dopravy. Součástí objednávky je také opce na dodávku dalších patnáct trolejbusů. Vozidla budou postavena na platformě s typovým označením Škoda 32Tr a 33Tr.
31.3. – Přepravní společnost GLS 1. dubna slaví 20 let od začátku činnosti v České republice. Za celou dobu existence GLS rozvezla téměř 200 milionů zásilek v hodnotě přes půl bilionu korun.
31.1 – Na prvním kilometru dálnice D7 začíná Ředitelství silnic a dálnic s kompletní přestavbou technické lávky Letiště Václava Havla Praha. Zatím jsou prováděny přípravné práce v areálu letiště. Od dubna pak stavební akce začne částečně ovlivňovat provoz na dálnici.
30.3. – Český zákazník se za poslední dva roky změnil k nepoznání. A spolu s ním se změnil i ekosystém plateb, které mu obchodníci nabízí a které vyžaduje. Placení totiž nepřestává mít klíčovou roli v rámci celého nákupního procesu – stále se jedná o moment, který v zákazníkovi nechává zásadní emoce, promítající se do dalšího potenciálního nákupu. Trh se proto vydává cestou udělat placení nejen pohodlné a bezpečné, ale požadovat ho ve vhodný moment – ideálně až ve chvíli, kdy je zákazník se zbožím spokojený.Sedm zásadních platebních trendů popisuje za fintech Skip Pay ze skupiny ČSOB jeho CEO Richard Kotrlík.
30.3. – Společnost Alstom podepsala smlouvu se SŽ – Tovorni promet (nákladní dopravce Slovinských železnic) na dodávku 30 čtyřnápravových vícesystémových elektrických lokomotiv Traxx Universal v hodnotě přesahující 150 milionů eur. Lokomotivy budou využívány pro nákladní dopravu ve Slovinsku, Německu, Rakousku, České republice, Slovensku, Maďarsku, Chorvatsku a Srbsku.