​GLS slaví 20 let, doposud rozvezla 200 milionů balíků v hodnotě 500 miliard Kč

​GLS slaví 20 let, doposud rozvezla 200 milionů balíků v hodnotě 500 miliard Kč

31.3. - Přepravní společnost GLS 1. dubna slaví 20 let od začátku činnosti v České republice. Za celou dobu existence GLS rozvezla téměř 200 milionů zásilek v hodnotě přes půl bilionu korun.

20 let existence GLS v číslech:

- 200 milionů doručených zásilek v hodnotě 500 miliard korun

- 50 každodenních mezinárodních spojů, přes 800 dodávek a více než 100 kamionů s logem GLS

- 1000 vlastních boxů, celkem GLS doručuje do sítě téměř 5000 výdejních míst

- 60 tisíc splněných dětských přání

Doručovací společnost GLS zahájila v České republice činnost 1. dubna 2005. „V prvním roce činnosti jsme rozvezli 345 tisíc balíků. To nyní zvládneme za méně než dva dny. Za posledních 20 let se přeprava zásilek posunula z prémiové doplňkové služby vedle dominantního státního přepravce na nepostradatelnou součást každodenního života domácností i e-shopů,“ připomíná ředitel GLS v ČR Petr Pěcha.

Jak bude přeprava vypadat v dalších letech?

Technologie přepravní svět v posledních 20 let výrazně proměnily a rychlý nástup AI jej v dalších letech bude dále měnit a zjednodušovat. „Klíčovou roli bude hrát optimalizovaná logistika, která minimalizuje zbytečné kilometry a snižuje dopad na životní prostředí. V centru všeho ale zůstane to nejdůležitější – spokojený zákazník. Spolehlivost a kvalita doručení je pro nás prioritou a podle zpětné vazby od e-shopů i koncových klientů se nám v ní daří. I do budoucnosti to bude pro GLS zásadní téma, protože každodenní pozitivní zkušenost s doručením bude tím, co výrazně ovlivní úspěch či neúspěch každé firmy v e-commerce,“ dodává Petr Pěcha.

Zájem o přepravní služby každým rokem roste, loni GLS převezla o 15 % zásilek než o rok dříve. Celkem za 20 let činnosti přepravila společnost téměř 200 milionů balíků, hodnota převáženého zboží přesáhla půl bilionu Kč, tedy zhruba čtvrtinu ročního rozpočtu České republiky.

S růstem poptávky po převáženém zboží samozřejmě roste i logistická náročnost přepravy. GLS nyní např. využívá 50 každodenních mezinárodních spojů, které pokrývají nejen nákupy Čechů v zahraničí, ale i úspěšnou expanzi českých e-shopů na zahraniční trhy. Z tehdejších 8 dep nyní GLS Českou republiku obsluhuje ve 30 moderních depech. Z počátku GLS k rozvozu využívala 33 dodávek a 12 kamionů. Teď v běžné sezóně používá více než 800 dodávek a přes 100 kamionů. Tématem posledních let přitom je ještě větší optimalizace dopravy, která společně s využíváním více ekologických vozidel vede ke snižování uhlíkové stopy.

K tomu pomáhá i rychlý růst sítě výdejních boxů, které se v posledních letech staly nejoblíbenějším způsobem dopravy. „Právě změna v chování spotřebitelů, kteří už odmítali stát frontu na poště, je největší revolucí, která v nakupování a rozvozu zboží v posledních 20 letech proběhla. Dopravce, který poskytne co nejvíce možností doručení, bude mít pro e-shopy velkou hodnotu a získá srdce zákazníka. Proto naší doménou už není jen doručení domů, ale také do výdejních boxů,“ domnívá se ředitel GLS Petr Pěcha.

Mění se i způsoby placení za zboží, nicméně stále zůstává oblíbená platba formou dobírky. GLS za 20 let činnosti vybrala na dobírkách přes 150 miliard korun. I přes mnoho let očekávaný ústup od této služby tato suma každým rokem roste, loni přesáhla 13 miliard.

Od počátku své činnosti se GLS výrazně angažuje i v sociální oblasti. „Mimo jiné jsme za 14 let spolupráce s organizací Daruj hračku pomohli splnit téměř 60 tisíc přání a bezplatně přepravili na 30 tun dárků. V rámci kampaně ThinkGreen jsme od roku 2013 vysadili na 2.000 dlouhověkých stromů do volné krajiny České republiky,“ uzavírá Petr Pěcha s tím, že GLS se také jako generální partner podílí na stále oblíbenější akci Do práce na kole.

(red)

Foto: GLS

spinner