7. června 2001
Měsíční úsporu přes devět miliónů Kč očekává Obchodně provozní ředitelství Českých drah v Plzni od zahájení elektrického provozu na 58 kilometrů dlouhé trati mezi Českými Budějovicemi a Horním Dvořištěm v okrese Český Krumlov. Doprava v elektrické trakci bude na této trati zahájena současně s novým jízdním řádem, tedy od 10. června. „Měsíční rozdíl mezi náklady na naftu a elektrickou trakcí je zhruba 7,6 miliónu Kč měsíčně. Vezmeme-li v úvahu také snížení nákladů na údržbu, činí měsíční úspora 9,1 miliónu Kč,“ uvedl minulý týden ředitel Obchodně provozního ředitelství ČD v Plzni Josef Chaloupka. Význam elektrizace trati do Horního Dvořiště (Summerau), kde je železniční hraniční přechod do Rakouska, zvyšuje to, že je součástí čtvrtého tranzitního koridoru, který spojuje Německo s Rakouskem. Zahájení modernizace koridoru se podle Chaloupky předpokládá v roce 2003. Jeho část z Děčína do Prahy je však již součástí prvního koridoru. „Zatím se na trati z Českých Budějovic do Horního Dvořiště nezvýší významně rychlost, ale zlepší se zabezpečovací systém a sníží se počet pracovníků na tomto úseku,“ řekl Josef Chaloupka. Již na jaře příštího roku bude tato trať dálkově řízena dispečerem, což přinese úsporu až 130 pracovních sil, mimo jiné výpravčích a signalistů. (čtk)