​Moderní budovu získá už příští rok také hlavní nádraží v Mladé Boleslavi

​Moderní budovu získá už příští rok také hlavní nádraží v Mladé Boleslavi

2.4. - Správa železnic a město Mladá Boleslav 1. dubna slavnostně zahájily výstavbu nové budovy na tamním hlavním nádraží. Po svém dokončení bude sloužit jako multifunkční dopravní uzel. Cestující v ní najdou odbavovací halu s komerčními jednotkami, dále poslouží jako potřebné zázemí pro dopravce a regionální dispečink. Úpravami projdou i přilehlé venkovní prostory. Hotovo bude v polovině příštího roku.

„Železnici v Mladé Boleslavi čeká velká proměna, která zatraktivní cestování vlakem. Jako první krok přichází nyní výstavba moderní budovy na frekventovaném hlavním nádraží. Nabídne veškeré zázemí, které bude odpovídat nejen potřebám současných cestujících, ale i budoucímu rozvoji infrastruktury,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.

V nové přízemní budově se bude nacházet moderní odbavovací hala s pokladnami a veřejnými toaletami. Ve vestibulu najdou cestující informační systém, mobiliář v antivandalském provedení a nápojové a jídelní automaty. Všechny prostory budou bezbariérově přístupné. Výškový rozdíl mezi odbavovací halou a nově vybudovaným prvním nástupištěm vyrovná šikmá rampa.

„Cestující se mohou těšit na moderní odbavovací prostory, pohodlný přístup k vlakům a přehledný orientační systém. Výrazným prvkem budovy budou kromě obložení cihlovými pásky také přesahy, které poslouží jako zastřešení přilehlého nástupiště, zastávky autobusu a stojanů na kola nebo jako markýza nad vstupy do budovy,“ uvádí generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Objekt bude mít zatravněnou střechu, jeho zateplení zajistí nízké provozní náklady. Vstupní část s halou bude opatřena prosklenou fasádou.

V nové budově se kromě veřejného prostoru bude nacházet regionální dispečerské pracoviště Správy železnic a další provozní a technologické místnosti. Úpravami projde i přednádražní prostor, kde se vysadí nová zeleň. V místě stávající budovy vznikne parkoviště.

Stavební práce provede společnost STRABAG Rail, celkové investiční náklady činí 157,5 milionu korun. Stavba bude probíhat 14 měsíců, cestující budou mít k dispozici provizorní prostory a přístup na nástupiště.

(red)

Foto: Správa železnic

spinner