9. dubna 2025, red

10.4. - Společnost DB Schenker zaznamenala mimořádně velkou objednávku udržitelného leteckého paliva (SAF). Zákazníkem, který jednorázovou objednávkou stanovil rekord, je Mercedes-Benz. Palivo se použije pro letecké zásilky z Frankfurtu do Pekingu a Šanghaje. Mercedes-Benz ho objednal přibližně 13 000 tun, což sníží emise automobilky o 40 000 tun.
SAF je palivo pocházející z odpadu nebo z obnovitelných zdrojů. Na výrobu se používají suroviny jako zemědělský a lesní odpad, vodní řasy, použitý kuchyňský olej a tuhý komunální odpad. Logistickému průmyslu pomáhá snižovat závislost na fosilních palivech a také podporuje oběhové hospodářství. Je kompatibilní se stávajícími letadly a infrastrukturou a během životního cyklu snižuje emise skleníkových plynů ve srovnání s fosilními palivy v průměru o 80 %.
Udržitelné letecké palivo je klíčové pro dosažení ekologičtější budoucnosti a jeho zavedením podniky zvyšují odolnost jejich dodavatelského řetězce, získávají konkurenční výhodu a plní cíle ESG. DB Schenker a Mercedes-Benz tímto krokem stanovují laťku udržitelnosti podniků a posouvají i celý logistický průmysl.
„Dosažení uhlíkové neutrality je běh na dlouhou trať. Nová dohoda o biopalivech s naším důvěryhodným partnerem Mercedes-Benz stanovuje nový standard pro závazky v oblasti udržitelnosti. Spoluprací aktivně a okamžitě snižujeme emise v mezikontinentálních dodavatelských řetězcích,“ uvedl Thorsten Meincke, člen globálního představenstva pro leteckou a námořní přepravu DB Schenker, a dodal: „Tato smlouva představuje jednu z největších SAF dohod v automobilovém a logistickém průmyslu na celém světě. Těším se, až se k nám připojí další zákazníci.“
„V rámci naší strategie ‚Ambition 2039‘ pro Mercedes-Benz Cars se snažíme snížit emise CO2 v logistice o 60 % ve srovnání s rokem 2021. Naše strategie udržitelnosti se zaměřuje na prevenci vzniku CO2 a na snižování emisí u všech druhů dopravy, jak příchozí, tak odchozí. Využití udržitelného leteckého paliva pro leteckou přepravu nám umožňuje snížit emise. Společně s DB Schenker jsme dosáhli dalšího významného úspěchu v našem úsilí o udržitelnou logistiku,“ řekla Elke Pusskeiler, vedoucí oddělení dodavatelského řetězce Mercedes-Benz AG.
DB Schenker používá pouze biopalivo, které je certifikováno jako bez palmového oleje. V současné době je tržní cena SAF tři až pětkrát vyšší než cena běžného paliva na bázi fosilních paliv.
Silné partnerství mezi firmami DB Schenker a Mercedes-Benz trvá již mnoho desítek let. Spolupracují v pozemní, letecké a námořní dopravě, stejně jako v řízení skladů. Když DB Schenker v roce 2021 spustil první pravidelný nákladní let na světě pokrytý SAF, Mercedes-Benz patřil mezi první zákazníky této služby.
(red)
Foto: DB Schenker