SKUPINA C.S. CARGO V PRVNÍM POLOLETÍ S OBRATEM 1,410 MILIARDY KČ

C.S. CARGO

Skupině C.S. CARGO, jedné z nejvýznamnějších domácích logistických firem, se daří posilovat postavení na českém trhu. Současně vykazuje stále lepší hospodářské výsledky: v prvních šesti měsících letošního roku při obratu 1,410 miliardy vytvořila zisk před zdaněním ve výši 89 milionů Kč. „Za celý rok očekáváme obrat kolem tří miliard Kč,“ řekl minulý týden na tiskové konferenci v Praze předseda představenstva C.S. CARGO Tomáš Faller.
Společnost C.S. CARGO na českém trhu působí od roku 1995 a klade důraz na komplexní nabídku služeb v oblasti logistiky, přepravy a skladování zboží. Díky této filozofii se její tržby prakticky po celou dobu její existence každým rokem zvyšují v řádu desítek procent. Skutečnou expanzi ovšem zažívá zejména od roku 2001, kdy v domovském Jičíně vybudovala první logistické centrum, díky němuž mohla začít poskytovat skutečně nejmodernější logistické služby. „Zákazníci C.S. CARGO nechtějí pouze přepravit zboží z místa A do místa B. Kupují si od nás komplexní služby spojené s dopravou – od výběru optimální trasy přes nakládku až po případné uskladnění zboží v případě, že je plánovaný časový posun mezi expedicí zboží a jeho dodáním,“ uvedl ředitel společnosti a místopředseda představenstva Jan Šmídek. Vozidla s logem C.S. CARGO v prvním pololetí letošního roku najezdila rekordní počet 20,736 milionu kilometrů (ve stejném období loňského roku to bylo jen 14,749 miČíslo lionu kilometrů). Na domácím trhu letos firmě výrazný nárůst přepravy přineslo horké léto, ale také mistrovství světa ve fotbale. Obojí se pozitivně podepsalo na spotřebě piva a právě na trhu přepravy piva v České republice má C.S. CARGO se 70 procenty dominantní podíl. Celkem se však potravinářský průmysl na celkových výkonech C.S. CARGO podílí jen 20 procenty, většinu – celých 48 procent – představuje přeprava a logistika zboží v automobilovém průmyslu. Cílem severní Morava Výrobním firmám C.S. CARGO nabízí převzetí jejich skladů včetně zaměstnanců a dopravních prostředků a zajišťuje jim logistiku. Na českém trhu podle Tomáše Fallera v tomto směru představuje pro C.S. CARGO jedinou konkurenci společnost DHL. V České republice se nyní C.S. CARGO hodlá zaměřit hlavně na sever Moravy. Zavedení mýtného systému od příštího roku, který razantně zvýší náklady, hodlá vedení C.S. CARGO promítnout do cen. Vzhledem k tomu, že většina zákazníků C.S. CARGO požaduje dodávky zboží na čas, nebudou vozidla C.S. CARGO zpoplatněné úseky objíždět. Kromě vnitrostátní dopravy zajišťuje C.S. CARGO přepravu zboží v celé Evropské unii. Podstatná část jejího vozového parku je specializována na přepravu do zemí bývalého východního bloku. Plán expanze do dalších zemí V zájmu dalšího rozvoje skupina od roku 2001 pravidelně zvyšuje objem investic. „Nejvíce prostředků investujeme do doplňování a obnovy vozového parku a informačních technologií. Pod vlajkou skupiny C.S. CARGO přepravuje zboží našich klientů denně v průměru 1300 vozidel. Nejčastěji se jedná o moderní vozidla značky Volvo, Mercedes a Scania, která splňují nejpřísnější nároky na ekologii a bezpečnost přepravy,“ uvedl Jan Šmídek. Mezi oblasti, do nichž společnost směřuje nejvíce investic, patří také špičkové technické a provozní vybavení skupiny C.S. CARGO. Společnost má plně vybavené truck centrum s čerpací stanicí, myčkou, pneuservisem a servisem pro vozidla značky Volvo. V roce 2004 skupina C.S. CARGO rozšířila aktivity vstupem na zahraniční trhy. Její pobočka na Slovensku již vytváří tržby v řádu stovek milionů Kč. „Model, který se osvědčil v České republice, úspěšně rozvíjíme na Slovensku a v Rusku. V tuto chvíli již připravujeme vstup do dalších zemí v regionu střední a východní Evropy,“ uvedl Jan Šmídek. Podle Tomáše Fallera společnost plánuje v nejbližší době expanzi do Polska, Maďarska, Bulharska, Rumunska a na Ukrajinu.

Společnost C.S. CARGO vznikla jako rodinný podnik v roce 1995.

spinner