17. srpna 2006
Skupině C.S. CARGO, jedné z nejvýznamnějších domácích logistických
firem, se daří posilovat postavení na českém trhu. Současně vykazuje
stále lepší hospodářské výsledky: v prvních šesti měsících
letošního roku při obratu 1,410 miliardy vytvořila zisk před zdaněním ve
výši 89 milionů Kč. „Za celý rok očekáváme obrat kolem tří miliard
Kč,“ řekl minulý týden na tiskové konferenci v Praze předseda
představenstva C.S. CARGO Tomáš Faller.
Společnost C.S. CARGO na českém trhu působí od roku 1995 a klade důraz na
komplexní nabídku služeb v oblasti logistiky, přepravy a skladování
zboží. Díky této filozofii se její tržby prakticky po celou dobu její
existence každým rokem zvyšují v řádu desítek procent. Skutečnou
expanzi ovšem zažívá zejména od roku 2001, kdy v domovském Jičíně
vybudovala první logistické centrum, díky němuž mohla začít poskytovat
skutečně nejmodernější logistické služby. „Zákazníci C.S. CARGO
nechtějí pouze přepravit zboží z místa A do místa B. Kupují si od nás
komplexní služby spojené s dopravou – od výběru optimální trasy přes
nakládku až po případné uskladnění zboží v případě, že je
plánovaný časový posun mezi expedicí zboží a jeho dodáním,“ uvedl
ředitel společnosti a místopředseda představenstva Jan Šmídek. Vozidla
s logem C.S. CARGO v prvním pololetí letošního roku najezdila rekordní
počet 20,736 milionu kilometrů (ve stejném období loňského roku to bylo
jen 14,749 miČíslo lionu kilometrů). Na domácím trhu letos firmě
výrazný nárůst přepravy přineslo horké léto, ale také mistrovství
světa ve fotbale. Obojí se pozitivně podepsalo na spotřebě piva a právě
na trhu přepravy piva v České republice má C.S. CARGO se 70 procenty
dominantní podíl. Celkem se však potravinářský průmysl na celkových
výkonech C.S. CARGO podílí jen 20 procenty, většinu – celých
48 procent – představuje přeprava a logistika zboží v automobilovém
průmyslu. Cílem severní Morava Výrobním firmám C.S. CARGO nabízí
převzetí jejich skladů včetně zaměstnanců a dopravních prostředků a
zajišťuje jim logistiku. Na českém trhu podle Tomáše Fallera v tomto
směru představuje pro C.S. CARGO jedinou konkurenci společnost DHL.
V České republice se nyní C.S. CARGO hodlá zaměřit hlavně na sever
Moravy. Zavedení mýtného systému od příštího roku, který razantně
zvýší náklady, hodlá vedení C.S. CARGO promítnout do cen. Vzhledem
k tomu, že většina zákazníků C.S. CARGO požaduje dodávky zboží na
čas, nebudou vozidla C.S. CARGO zpoplatněné úseky objíždět. Kromě
vnitrostátní dopravy zajišťuje C.S. CARGO přepravu zboží v celé
Evropské unii. Podstatná část jejího vozového parku je specializována na
přepravu do zemí bývalého východního bloku. Plán expanze do dalších
zemí V zájmu dalšího rozvoje skupina od roku 2001 pravidelně zvyšuje
objem investic. „Nejvíce prostředků investujeme do doplňování a obnovy
vozového parku a informačních technologií. Pod vlajkou skupiny C.S. CARGO
přepravuje zboží našich klientů denně v průměru 1300 vozidel.
Nejčastěji se jedná o moderní vozidla značky Volvo, Mercedes a Scania,
která splňují nejpřísnější nároky na ekologii a bezpečnost
přepravy,“ uvedl Jan Šmídek. Mezi oblasti, do nichž společnost směřuje
nejvíce investic, patří také špičkové technické a provozní vybavení
skupiny C.S. CARGO. Společnost má plně vybavené truck centrum s čerpací
stanicí, myčkou, pneuservisem a servisem pro vozidla značky Volvo. V roce
2004 skupina C.S. CARGO rozšířila aktivity vstupem na zahraniční trhy.
Její pobočka na Slovensku již vytváří tržby v řádu stovek milionů
Kč. „Model, který se osvědčil v České republice, úspěšně
rozvíjíme na Slovensku a v Rusku. V tuto chvíli již připravujeme vstup do
dalších zemí v regionu střední a východní Evropy,“ uvedl Jan Šmídek.
Podle Tomáše Fallera společnost plánuje v nejbližší době expanzi do
Polska, Maďarska, Bulharska, Rumunska a na Ukrajinu.
Společnost C.S. CARGO vznikla jako rodinný podnik v roce 1995.