​DSV reaguje na rostoucí poptávku v e-commerce

​DSV reaguje na rostoucí poptávku v e-commerce

29.3. - Neustálý rozvoj digitalizace proměnil pohodlné online nakupování neboli e-commerce v běžnou součást spotřebitelského chování. Vedle tradičního maloobchodu dochází i k dynamické expanzi v B2B sektoru, což pro DSV i logistiku obecně přináší nové výzvy. Spotřebitelé i podniky očekávají rychlé doručení, což vytváří tlak na skladové, dopravní a doručovací procesy. Zároveň roste důraz na udržitelnost a ekologickou odpovědnost. Odpovědí na tento trend jsou investice do digitalizace a AI s cílem udržet všechny logistické procesy pod kontrolou, dostát vysokým zákaznickým standardům a snižovat uhlíkovou stopu.

„V DSV sledujeme, že poptávka po internetovém nakupování roste, a proto neustále reagujeme na dynamiku trhu strategickými investicemi do moderních technologií a inovativních distribučních modelů, které zvyšují efektivitu a udržitelnost logistických procesů. Klíčovými faktory naší strategie jsou rozvoj digitalizace a automatizace, které jsou v současnosti nepostradatelnou součástí našich logistických operací. Vedlejším efektem těchto procesů je zvyšující se poptávka po kvalifikovaných pracovnících schopných pracovat s novými technologiemi. V rámci DSV se nám velice osvědčila implementace vlastní interní aplikace, která usnadňuje obousměrnou komunikaci mezi zaměstnanci, ať už v kancelářích, crossdocích nebo skladech. Aplikace zaměstnancům umožňuje sdílení informací, přístup k dokumentům či sledování aktualizací, ” uvedl Martin Jukl, ředitel oddělení námořní dopravy DSV Air & Sea.

Společnost DSV se zaměřuje nejen na interní komunikaci, ale také pracuje na usnadnění práce pro své zákazníky. Digitální logistická platforma pro malé a středně velké podniky myDSV umožňuje snadnou správu přepravních procesů na jednom místě, čímž podnikům zjednodušujeme každodenní logistické operace. Díky myDSV můžete jednoduše tvořit rezervace a následně své zásilky transparentně sledovat, mít na jednom místě veškerou komunikaci i dokumentaci k dané zásilce.

S růstem e-commerce se výrazně zvyšuje nejen počet objednávek, ale i nároky na logistickou infrastrukturu. Stoupající poptávka po skladových prostorech vede k rozmachu nových distribučních center a využívání menších skladů v blízkosti velkých měst, což umožňuje rychlejší a efektivnější doručení. Zároveň se otevírají nové možnosti pro expanzi logistických služeb do regionů, které byly dosud nedostatečně obsluhovány.

Aby logistické společnosti zvládly tento dynamický růst a zajistily co nejvyšší efektivitu, investují do pokročilých technologií. Umělá inteligence a strojové učení optimalizují dopravu i skladové operace, robotizace skladů zrychluje přípravu zboží a sofistikovaná softwarová řešení pomáhají s plánováním tras tak, aby se minimalizovala spotřeba paliva a uhlíková stopa.

Vedle optimalizace dodavatelského řetězce roste i potřeba efektivně řešit reverzní logistiku, tedy zpracování vráceného zboží. Se stoupajícím objemem online nákupů se zvyšuje i počet vratek, což přináší firmám nové výzvy – od vyšších nákladů přes očekávání zákazníků až po dopady na životní prostředí. Automatizace procesů proto hraje klíčovou roli, zejména pro zákazníky z módního průmyslu, kde je počet vrácených objednávek vysoký. Dobře nastavený systém vrácení zboží pomáhá nejen snižovat provozní náklady a ekologickou stopu, ale především zajišťuje, že vrácení je pro zákazníky jednoduché a bezstarostné, čímž podporuje jejich spokojenost a loajalitu.

„Jsme přesvědčeni, že budoucnost logistiky bude definována rovnováhou mezi rychlostí doručení, udržitelnými postupy a optimalizací nákladů – a právě v této oblasti chceme nastavovat standardy,“ řekl Jiří Moravec, ředitel oddělení Sales & Marketing, DSV Air & Sea.

(red)

Foto: DSV

spinner