​LogEx Logistics otevře oddělení námořních přeprav a rozšíří mobilní aplikaci

​LogEx Logistics otevře oddělení námořních přeprav a rozšíří mobilní aplikaci

1.4. - Společnost LogEx Logistics, která spolupracuje s tisíci dopravci, připravuje otevření svého prvního specializovaného oddělení námořních přeprav, do něhož hledá odborníky s praxí. Intenzivně pracuje i na rozšíření klientské aplikace o sledování zásilek. Plánuje také exkluzivní interní aplikaci pro spolupracující dopravce, díky které se dopravci o poptávce dozví dříve než z databank. Bude zaměřena hlavně na dlouhodobé tendry. Díky tomu bude LogEx Logistics schopen uspět ve více výběrových řízeních, protože bude disponovat smluvně zajištěnou přepravní kapacitou i na dlouhodobé zakázky.

LogEx Logistics na jaře plánuje výrazně rozšířit svou nabídku v rámci námořních přeprav. „Námořní přepravy ročně tvořily zhruba pět procent našeho byznysu. Letos chceme právě tuto nabídku rozšířit a více se námořním přepravám věnovat a nabízet atraktivní ceny. Otevřeme speciální oddělení zaměřené na námořní dopravu. Budeme tedy hledat jak nové zaměstnance, tak také cíleně oslovovat stávající a potenciální klienty. Cílit budeme na výrobní a obchodní firmy,“ uvedl Vojtěch Dočkalík, ředitel královéhradecké pobočky společnosti LogEx Logistics.

Předpokládá, že půjde zejména o přepravy z Číny a USA. „Už teď máme poměrně hodně klientů, kteří námořní přepravy poptávají. Nicméně tím, že tyto přepravy nebyly naší hlavní doménou, jsme se nebyli často schopni dostat na konkurenceschopné ceny. Budeme proto uzavírat smlouvy s partnery, kteří se zaobírají jen námořní dopravou. Plánujeme oslovit několik agentů v Číně, abychom vše mohli koordinovat sami a nevyužívat tak další strany, čímž snížíme náklady na přepravy,“ popsal plán Vojtěch Dočkalík.

Firma připravuje i rozšíření klientské aplikace. Zadavatelé přeprav díky tomu budou mít on-line informace o nakládce, průběhu cesty a vykládce. Budou vědět, kde přesně se jejich zboží nachází, jestli platí původní termín vykládky a zda nenastaly nějaké komplikace při přepravě. Díky tomu nebudou muset telefonovat či psát e-maily dispečerům.

Aplikace je v provozu zhruba rok a doteď fungovala jako médium pro marketingová sdělení, obsahovala tedy například pozvánky na hokejové zápasy, ale i přehledy objednávek a faktur. Aplikace také od začátku umožňuje zadávat poptávky přeprav. Teď k ní přibude funkce sledování přeprav. „Věříme, že toto rozšíření přispěje ke zkvalitnění našich služeb a ke zvýšení komfortu pro zákazníky. Jde o jasný trend. Klienti se nemusí dotazovat a čekat na odpověď, vše budou vidět on-line po přihlášení do aplikace,“ řekl Vojtěch Dočkalík.

(red)

Foto: LogEx Logistics

Stow ČR dodává desetitisíce nových paletových míst

1.4. - Ekonomice se opět začíná dařit, což se projevuje také v segmentu regálů a automatizace. První čtvrtletí letošního roku bylo co se objemu objednávek týče pro společnost Stow ČR lepší než stejné období loňska, dokonce jsou výsledky zhruba o 20 procent lepší, než byl plánovaný budget. Za tímto úspěchem stojí i řada vloni otevřených výběrových řízení na velké projekty, které se letos začaly rozhodovat. Můžeme jmenovat například nový velký sklad společnosti HOPI v Chomutově, kde bude zhruba 40 tisíc paletových míst, a sklad společnosti Sconto v Košicích, kde vznikne cca 20 tisíc paletových míst.

Společnosti Stow ČR se dařilo jak u stávajících zákazníků, tak i v oblasti akvizic. „Vyhlídky jsou pozitivní také na duben. V minulosti bylo hodně poptávek, ale firmy řadu projektů pozastavily. Teď se začíná opět více investovat,“ uvedl Tomáš Horák, obchodní ředitel společnosti Stow ČR.

Stow ČR se daří také na Slovensku. „S řadou společností, které začínaly v ČR a teď expandují, spolupracujeme i v jejich rozšiřování za hranicemi. Řadu zakázek z tohoto důvodu realizujeme také na Slovensku. Se slovenskými kolegy na některých projektech kooperujeme. Konkrétně jsme vloni spolupracovali například na vybavení nového skladu společnosti DSV o velikosti 50 000 m2 v Senci, kde vzniklo téměř 80 tisíc paletových míst,“ řekl Tomáš Horák.

Očekává, že letošní rok bude lepší než ten loňský, nicméně je důležité brát v úvahu, že globální ekonomická situace i geopolitické faktory, jako válka na Ukrajině, stále hrají významnou roli a mohou vývoj na trhu ovlivnit.

Pozitivní trend, který společnost Stow ČR zaznamenává, odráží širší obnovu ekonomické aktivity ve střední Evropě. Tento růst je částečně podpořen vzestupem investic do skladování a automatizace, což jsou klíčové oblasti v době, kdy firmy hledají efektivní a udržitelná řešení. Zvýšený zájem o velké logistické projekty navíc naznačuje, že důvěra podniků v ekonomiku roste, i přes pokračující globální nejistoty.

(red)

Foto: Stow ČR

spinner