10. srpna 2006
Logistická společnost Maersk Logistics přepravila prostřednictvím konsolidované námořní dopravy (LCL) v prvním pololetí více než deset tisíc kubických metrů zásilek. V porovnání se stejným obdobím loňského roku tak zaznamenala nárůst téměř o sto procent. Další zvýšení objemu se očekává s příchodem nové sezony a otvíráním nových koridorů, oznámila společnost na konci června. „S výsledky, kterých jsme za první pololetí letošního roku dosáhli, jsme velmi spokojeni, protože naplnily naše očekávání,“ uvedl manažer pro námořní přepravu společnosti Maersk Logistics Oivind Magnus Giil. „Službu LCL nabízíme již více než čtyři roky a po celou dobu zájem zákazníků i objem přepravy neustále roste. S příchodem nové sezony, která začíná v září, proto očekáváme další zvýšení objemu přepravovaných zásilek,“ dodal Oivind Magnus Giil. Úspěšná služba LCL náklad menší než kontejner Službu LCL (Less than a Container Load), náklad o objemu menším než kontejner, společnost Maersk Logistics poskytuje v České republice a na Slovensku. „Zjednodušeně řečeno se jedná o pravidelné přímé linky pro přepravu kusových zásilek především z asijských přístavů, jako jsou Hongkong, Šanghaj, Kaoshiung, Yantian, Xiamen či Huangpu přímo do logistického terminálu v Praze-Hostivici,“ vysvětlil Oivind Magnus Giil. Maersk Logistics Czech Republic v současné době v České republice provozuje terminály v Praze, Mělníku, Olomouci a Jaroměři. Společnost Maersk Logistics považuje službu LCL za perspektivní, proto se rozhodla investovat do jejího rozvoje další prostředky a úsilí vlastních odborníků. „Neustále investujeme do nových koridorů, čímž se výrazně odlišujeme od naší konkurence,“ řekl Oivind Magnus Giil. Maersk Logistics dopraví kontejner do cílového terminálu v Praze ve stavu, v jakém byl odbaven v Asii. „Celý proces přepravy zajišťujeme výhradně vlastními zdroji (sklady, celní služby, lodě, nákladní vozidla), takže přeprava zásilek je nejen rychlejší, ale také mnohem bezpečnější,“ uvedl Oivind Magnus Giil. „Nedochází tak k přebírání a překládání zboží mezi jednotlivými smluvními dopravci, které si logistické společnosti v rámci úspory nákladů najímají,“ dodal. Maersk otevírá nové koridory do Asie Otevíráním nových koridorů zároveň dochází ke zrychlování přepravy, protože se zkracuje doba přepravy zásilky od výrobce do sběrného koridoru a následně k zákazníkům. „Naší dominantou je přeprava zásilek z Asie, která je svou rozlohou obrovská. V současné době máme na tomto kontinentu šest koridorů a v letošním roce plánujeme otevřít další tři,“ řekl Oivind Magnus Giil. „Není tedy nutné vozit zásilky přes půl kontinentu až do Hongkongu, ale zákazníkům jsou k dispozici také například koridory Šanghaj, Kaoshiung, Yantian, Xiamen či Huangpu. Díky tomu jsme schopni přepravit zásilku z Asie do Prahy přibližně za čtyři až pět týdnů. V porovnání s leteckou dopravou se může zdát tato doba příliš dlouhá, ale pokud si spočítáte náklady na oba druhy přepravy, ekonomicky výhodnější vyjde naše služba LCL,“ dodal Oivind Magnus Giil. Zákazníky, kteří využívají konsolidovanou námořní dopravu, jsou různé společnosti dovážející například elektroniku, oblečení, reklamní předměty, dekorativní předměty, stroje a příslušenství, sportovní potřeby, hračky a další zboží. Globální služby šité na míru Maersk Logistics, jedna ze společností A. P. Moller Group, patří mezi nejvýznamnější firmy na mezinárodním poli logistiky. Maersk Logistics má přes 200 poboček ve více než 90 zemích světa a svou síť dále rozšiřuje. Zákazníkům nabízí logistická řešení šitá na míru podle individuálních potřeb založená na znalosti lokálního trhu s využitím globální sítě svých poboček. Společnost garantuje maximální bezpečnost přepravovaných zásilek, neboť využívá výhradně vlastních dopravních prostředků, skladovacích prostor a kvalifikovaných zaměstnanců. Nabízí komplexní servis v rámci zásobovacího řetězce, skladování a distribuce, celních služeb a námořní a letecké přepravy. Na českém trhu působí společnost Maersk Logistics od roku 1996, kdy otevřela hlavní logistický terminál v Praze-Hostivici. V současné době provozuje další terminály v Mělníku, Jaroměři a v Olomouci. (pat) www.maersk.com