9. února 2018, čtk

9.2. - České dráhy chtějí letos začít se stavbou nové opravárenské haly v Brně-Maloměřicích, která má výrazně usnadnit manipulaci s dlouhými jednotkami RegioPanter a InterPanter. Na jižní Moravě začaly jezdit teprve v roce 2014. Současné zázemí se před více než 50 lety budovalo pro opravy lokomotiv a pro jednotky je délka opravárenských hal nedostatečná, řekla mluvčí Českých drah Monika Bezuchová. Cena za novou halu má být čtvrt miliardy, uchazeči o zakázku mohou podat nabídku do konce února.
S vlakovými jednotkami je nyní potřeba pracně posunovat pomocí lokomotivy tak, aby se všechny vozy jednotky dostaly k prohlížecím lávkám, bez kterých nelze provést údržbu technologií umístěných na střeše vlaku.
Hala má být dlouhá přes
Brněnské depo se stará o 14 rychlíkových jednotek InterPanter a o sedm jednotek pro osobní vlaky RegioPanter. Kvůli tomu se musela změnit organizace práce a provozní zvyklosti.
Již před více než rokem také České dráhy zbouraly nepotřebnou a nefunkční kotelnu, odvezly letitou navážku starého popela, a vzniklo tak místo pro další kolej. Součástí stavby bude i částečná úprava kolejiště a trakčního vedení, aby manipulace s vlaky v depu byla co nejefektivnější.
Maloměřické depo vzniklo v roce
(čtk)
Foto: BilaVrana / Wikimedia Commons