4. července 2019, Jiří Kladiva
4.7. – NÁMOŘNÍ DOPRAVA – Německá námořní plavba usiluje na své cestě do budoucnosti o hlubokou změnu struktury. „Jsme nadále v krizové ochablosti,“ řekl Alfred Hartmann, prezident Svazu německých rejdařů (VDR). Plavba však stále ještě celosvětově roste, v průměru o tři procenta ročně. Německá obchodní flotila se za posledních deset let zmenšila ze svého nejvyššího stavu s více než 3 500 loděmi na dnešních 2 300 plavidel. Počet rejdařství se snížil z více než 400 podniků na 330. Díky zlepšeným rámcovým podmínkám jiné země svá postavení vybojovaly. Na letošní Národní námořní konferenci ve Friedrichshafenu hodlají rejdaři dosáhnout, že se své konkurenci vyrovnají. Znamená to především přístup k úvěrům, kde se německé námořní banky široce odtáhly od trhu a rejdařství ještě nestačila mobilizovat vlastní prostředky. Stát by mohl podpořit nákupy nových lodí například cestou prostředků KfW (Institutu úvěrů pro rekonstrukci), občanského vlastnictví a záruk.