Železniční koridory

ČD podepsaly smlouvy na modernizaci tratí za 6,1 miliardy Kč

Smlouvy na modernizaci dvou traťových úseků na II. železničním koridoru v celkové hodnotě 6,1 miliardy Kč podepsali minulý týden představitelé Českých drah se zástupci společností, které budou stavby provádět. Tiskové oddělení ČD oznámilo, že na modernizaci trati mezi Hranicemi na Moravě a Studénkou podnik uzavřel smlouvu se společností ŽS Brno. Celkové náklady dosáhnou výše 4,1 miliardy Kč a hlavní práce by měly být dokončeny do prosince roku 2003. Optimalizaci úseku trati Ostrava-Petrovice provede sdružení Koridor Ostrava-Petrovice. Stavba v hodnotě okolo dvou miliard Kč bude dokončena v listopadu příštího roku. Přípravné práce na obou stavbách byly zahájeny v březnu a od května na ně naváží první nepřetržité výluky na obou tratích. Celková délka II. železničního koridoru Petrovice-Přerov-Břeclav, která bude dokončena v roce 2003, činí bez železničních uzlů 299 kilometrů. Na modernizaci některých úseků vynaloží České dráhy celkem 36,5 miliardy Kč. Modernizace v plném proudu V průběhu března byla v rámci modernizace I. a II. koridoru opět zahájena intenzivní stavební činnost. Podle Pavla Tesaře z tiskového oddělení Českých drah bude provázena řadou nepřetržitých výluk traťových kolejí, které mohou mít na těchto úsecích vliv na plynulost dopravy. Na I. železničním koridoru bylo v březnu zahájeno celkem sedm kolejových výluk, všechny na tratích mezi Chocní a Lovosicemi. Na II. koridoru probíhá již od 3. ledna výluka

1. traťové koleje na Jezernickém viaduktu, která bude trvat až do 7. září. Další výluky probíhají už od února, v současné době na tratích mezi Moravským Pískem a Hranicemi na Moravě. Po skončení těchto výluk budou na zmiňovaných úsecích zahájeny další práce, včetně instalace moderního zabezpečovacího zařízení, které však již nebudou mít takový dopad na přesnost vlaků. (čtk/von)

spinner