25. listopadu 2024, lan
Společnost Ermewa SA je jedním z předních evropských hráčů v oblasti pronájmu nákladních a intermodálních železničních vozů. Jaká je její současná nabídka a jaké jsou plány do budoucna, to nám přiblížil Deputy General Manager Ermewa SA Cyrille Guyon.
Jak velký je nyní váš vozový park a jak velký by měl být v příštích letech?
Jako lídr v Evropě s flotilou 50 tisíc nákladních vagonů si klademe za cíl růst a podporovat růst železniční nákladní dopravy. Naším cílem je mít do konce roku 2030 více než 60 tisíc nákladních vagonů.
Po jakých vozech je největší poptávka? Mění se poptávka po určitých typech vozů, například v souvislosti s dopadem Green Dealu na některá odvětví?
Jedním z cílů Green Dealu je výrazně snížit emise CO2. Proto má přesun na železnici silnou roli. A proto se na něm musí podílet celý železniční ekosystém, nejen železniční vozy, které jsou jeho součástí. Intermodalita je jedním z hnacích motorů pro rychlé zachycení objemů na železnici a Ermewa investovala a nadále investuje velké prostředky, aby umožnila přechod na jiný druh dopravy, včetně vagonů pro přepravu automobilů. Ermewa se dnes zabývá všemi tržními segmenty jako jsou například automobilový průmysl, kamenivo a staveniště, chemie, energetika, obilí, intermodální přeprava, ocel či palety. Naším cílem je pokračovat, abychom dosáhli svých cílů do roku 2031.
Je výroba dostatečná, aby reagovala na změny poptávky? A je nyní na trhu dostatek potřebných technologií?
Výroba v Evropě může kolísat a kapacita se může v jednotlivých letech lišit. Můžeme také pozorovat zájem výrobců například z Turecka o evropský trh. Co se týče technologií, které mají přinést efektivitu do celého ekosystému, je určitě co zlepšovat.
Jaká je poptávka po vašich službách v České republice a jaký očekáváte její vývoj, a to jak z hlediska počtu vozidel, tak jednotlivých typů?
Česká republika je poměrně dynamický trh, kde má Ermewa historické postavení a bude i nadále podporovat své zákazníky a trh. Stejně jako v mnoha dalších zemích střední a východní Evropy bude v příštím roce nutná obnova vozového parku a DNA společnosti Ermewa má tomuto omlazení vozového parku napomoci ve všech segmentech trhu.
Stále větší důraz je kladen na dekarbonizaci. Jak technologie, které nabízíte dopravcům, přispívají ke snížení uhlíkové stopy?
Odpověď je zřejmá z přiloženého obrázku.
(lan)
Foto: Ermewa SA