Železniční koridory

České dráhy loni rozšířily délku koridorů na 458 kilometrů

České dráhy loni rozšířily délku modernizovaných železničních koridorů o 140 na celkem 458 kilometrů tratí. V příštích letech tak podle vedoucího tiskového oddělení ČD Petra Šťáhlavského Českým drahám zbývá dokončit modernizaci 216 kilometrů tratí, z toho 40,7 kilometru na I. koridoru z Děčína do Břeclavi a 125,5 kilometru na II. koridoru z Bohumína do Břeclavi.

České dráhy loni na koridorech prostavěly celkem 11,5 miliardy Kč, z toho sedm miliard na trase z Bohumína do Břeclavi. Letos Správa železniční dopravní cesty proinvestuje 9,4 miliardy Kč – v průběhu roku by měly být dokončeny stavby o celkové délce zhruba 53 kilometrů.

Výstavba každého koridoru si vyžádá 36,5 miliardy Kč. I. koridor měl být kompletně dokončen loni, ale kvůli průtahům při získávání prostředků z fondu ISPA se zpozdilo zahájení dvou staveb, které budou předány do provozu až letos. Dokončení II. koridoru se zřejmě rovněž o jeden rok zpozdí – očekává se až v příštím roce. Mezi Děčínem a Břeclaví nyní zbývá dokončit části úseků Praha-Kralupy nad Vltavou a Ústí nad Orlicí-Česká Třebová. Na železniční trati z Břeclavi do Bohumína zbývají stavby mezi Studénkou a Hranicemi a Studénkou a Ostravou.

Železniční koridor mezi Bohumínem a Břeclaví bude 293 kilometrů dlouhý a včetně odbočné větve do České Třebové by měl být dokončen v roce 2005. První železniční koridor mezi Děčínem a Břeclaví bude měřit 381 kilometrů. V příštím roce České dráhy zahájí modernizaci IV. koridoru Cheb-Mosty u Jablunkova a poté III. koridoru Praha-Horní Dvořiště.

Po modernizovaných železničních tratích se mohou vlaky pohybovat rychlostí až 160 kilometrů v hodině. Díky tomu se zkrátí jízdní doba a zlepší se propustnost tratí. Koridorové tratě budou vedle běžných souprav využívat i rychlovlaky s naklápěcí skříní, které mají České dráhy začít přebírat od výrobce Alstom-Siemens v příštím roce.

(čtk)

spinner