23. ledna 2003
České dráhy v polovině prosince omezily provoz na seřadišti vlaků v Ústí nad Labem – v současné době ústecké ředitelství drah pro kompletaci vlaků využívá pouze seřadiště v Mostě. „Lidé byli umístěni někde jinde, nebo jsme využili sociální doprovodný program. Nedošlo k propouštění,“ uvedl v polovině ledna ředitel ústeckého ředitelství drah Jiří Kolář. Změna se dotkla asi padesáti pracovníků.
České dráhy omezily provoz na ústeckém seřadišti z úsporných důvodů. Obě seřadiště totiž byla podle dřívějších informací Jiřího Koláře využita pouze na 50 procent. Jsou přitom jen padesát kilometrů od sebe. „Je to trochu nadstandard,“ uvedl Jiří Kolář. Na ústeckém seřadišti budou dráhy pouze shromažďovat vlaky, které půjdou na revize a opravy.
Vedení se podle Jiřího Koláře rozhodlo pro zrušení seřadiště v Ústí proto, že mostecký areál má větší kapacitu a je více využíván. Železničáři v Mostě mohou zkompletovat zhruba 550 vozů, což je dvakrát tolik než v Ústí nad Labem. V Mostě je také více velkých zákazníků.
S omezením provozu na seřadišti nesouhlasili odboráři ani někteří ústečtí politici. Odbory si nechaly na pardubické univerzitě vypracovat studii, která měla určit, jaké seřadiště utlumit. Studie určila, že bude výhodnější zachovat seřadiště v Mostě. Odborům se tyto závěry příliš
nelíbily, ale akceptovaly je. Ústečtí politici argumentovali tím, že místní seřadiště má strategickou polohu a je modernější. Nevyloučili ani možnou intervenci mosteckých politiků v zájmu zachování provozu v místním seřadišti. To však Jiří Kolář popřel.
(čtk)