8. února 2001
Minulý týden se i česká odborná veřejnost dočkala premiéry užitkového vozidla Ford Transit s předním pohonem, které bylo vůbec poprvé představeno loni v říjnu na salonu užitkových vozidel IAA v německém Frankfurtu nad Mohanem. Společnost Ford Motor Company, s. r. o., tímto modelem doplnila svou nabídku vozidel Transit o velmi žádanou verzi s užitečnou hmotností kolem jedné tuny a s nízko položenou ložnou plochou. Na první pohled se vozidla Transit s předním a zadním pohonem příliš neliší – skelet a karosérie mají 96 procent shodných dílů. Přesto jsou však rozdíly podstatné. Kromě snížené ložné plochy a užitečné hmotnosti kolem jedné tuny (Transit se zadním pohonem má užitečnou hmotnost zhruba dvojnásobnou) se odlišují především jízdní vlastnosti obou typů. U modelu Transit s předním pohonem motor zatěžuje hnací nápravu, což se projevuje v lepší trakci, zejména není-li vozidlo plně zatíženo nebo při rozjezdu do kopce. Ford Transit s předním pohonem kol je poháněn příčně uloženým dvoulitrovým šestnáctiventilovým vznětovým motorem s přeplňováním řady Duratorq DI o výkonu 55 kW, 63 kW nebo 74 kW. Zákazník si může vybrat ze tří délek rozvoru, čtyř délek ložné plochy a třech výšek střechy. (lan)