Dálnice D47

Jaromír Schling podepsal smlouvu o výstavbě dálnice D47

Předpokládám, že stát za dálnici D47 během třicetiletého projektu nezaplatí více než 125 miliard Kč, ale podstatně méně. Při podpisu smlouvy o soukromém financování výstavby dálnice D47 s vedením izraelské firmy Housing&Construc­tion to minulý týden prohlásil ministr dopravy a spojů Jaromír

Schling.

Stavba se stane pilotním projektem soukromého financování dopravní infrastruktury v

České republice. Na základě získaných zkušeností z tohoto projektu bude tato metoda využívána i u dalších staveb; uvažuje se například o soukromém financování dálnice D3 z Prahy do Českých Budějovic.

S výstavbou dálnice D47 je podle Jaromíra Schlinga spojena i řada rizik, například zpoždění při vydávání územních rozhodnutí a stavebních povolení, zdržení kvůli archeologickým nálezům nebo ztížené zakládání staveb na poddolovaných územích Ostravska. I na jejich zvládnutí proto podle jeho slov závisí možnost soukromého financování dalších staveb dopravní infrastruktury v České republice.

Společnost Housing&Construc­tion zahájila výstavbu dálnice na konci května, kdy byl položen základní kámen úseku Ostrava Rudná-Hrušov. Celá komunikace začne sloužit od roku 2007 a zcela dokončena bude

maximálně o dva roky později. Firma Housing&Construc­tion bude dálnici provozovat do roku 2032 a pak ji předá státu.

Podle premiéra Miloše Zemana, který se podpisu smlouvy také zúčastnil, přispěje stavba dálnice ke snížení nezaměstnanosti v Moravskoslezském kraji a k vytvoření podmínek pro příliv zahraničních investic do regionu.

(von)

spinner