​České dráhy převzaly všechny plánované elektrické RegioPantery druhé generace

​České dráhy převzaly všechny plánované elektrické RegioPantery druhé generace

10.1. - Národní dopravce České dráhy (ČD) v prosinci převzal poslední elektrický vlak RegioPanter druhé generace ze smluv na celkem 110 dvouvozových a třívozových vlaků tohoto typu. Nejvíce jich jezdí v Olomouckém kraji. Dopravce o tom informoval v tiskové zprávě. První RegioPantery druhé generace začal dopravce od společnosti Škoda Group přebírat v roce 2021. Za 110 RegioPanterů dráhy zaplatily 15,4 miliardy korun, řekl mluvčí dopravce Filip Medelský.

"Díky RegioPanterům jsme mohli z provozu vyřadit vlaky, které za sebou měly často mnoho desítek let služby a už dávno neodpovídaly standardům moderního cestování na železnici," uvedl předseda představenstva a generální ředitel ČD Michal Krapinec. Ze 110 nových vlaků je 46 dvouvozových, 60 třívozových a čtyři dvouvozové, do kterých dopravce dodatečně instaloval trakční baterie.

Nové vlaky mají podle Krapince celkem téměř 21.000 míst k sezení. Kromě Olomouckého kraje jezdí nové RegioPantery také v Královéhradeckém, Karlovarském, Plzeňském, Jihočeském, Zlínském, Moravskoslezském a Středočeském kraji, v Praze a na Vysočině.

"Čtyři jednotky osazené trakčními bateriemi se staly prvními bateriovými vlaky na české železnici. Od poloviny prosince jimi zajišťujeme provoz na vytížené regionální lince Veřovice – Studénka – Ostrava," řekl člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiří Ješeta. Po dodaných elektrických RegioPanterech dráhy v následujících letech začnou přebírat 15 bateriových RegioPanterů.

Bateriové RegioPantery vycházejí z elektrických jednotek RegioPanter, ale budou moci jezdit i na neelektrifikovaných tratích s dojezdem 80 kilometrů. Bateriové vlaky budou jezdit v Moravskoslezském kraji, dráhy je podle Ješety budou uvádět do provozu postupně v jízdním řádu v roce 2027.

Elektrické RegioPantery jsou bezbariérové vlaky s klimatizací, palubní Wi-Fi sítí, zásuvkami a USB konektory pro dobíjení elektroniky. Mají také prostor pro invalidní vozíky, dětské kočárky, jízdní kola a objemná zavazadla. Jsou vybaveny evropským vlakovým zabezpečovačem ETCS a radiokomunikací GSM-R.

(čtk)

Foto: ČD

spinner