21. listopadu 2002
Logistika náhradních dílů se v současnosti již neobejde bez manažerských systémů založených na využití informačních technologií (IT). Zákazníci z oblasti výroby a obchodu očekávají, že jim poskytovatelé logistických služeb budou nabízet stále efektivnější dopravu i skladování zboží.
Zákazníci požadují také stále kratší dodací lhůty a po dodání chtějí se zbožím okamžitě disponovat. V budoucnosti proto podle expertů na trhu přežijí pouze ty podniky, které budou schopny své produkty dodávat rychle a spolehlivě na kterékoli místo na světě.
Náhradní díly přes web
Spediční dům Fiege AG z německého Grevenu zajišťuje sdružování, skladování a distribuci náhradních dílů pro výrobky tří amerických firem produkujících vysokozdvižné vozíky, malé bagry a pojízdné dílny. Logistické středisko společnosti v Mülheimu dohlíží na všechny příslušné činnosti od nákupu, plánování, příjmu zboží, přes dopravní a celní odbavení až po technickou pomoc a vyúčtování.
Díly prodává Fiege prostřednictvím virtuálního zákaznického střediska služeb, které využívá 750 prodejců na celém světě a v němž lze zakoupit sto tisíc různých položek. Dodávky Fiege zajišťuje v kteroukoli denní hodinu bez ohledu na kontinent a časovou zónu. Každý prodejce může prostřednictvím internetu okamžitě zjistit, zda je požadovaný díl na skladě. Může si také sjednat individuální podmínky, například expresní dodání zboží.
Kamióny musí jezdit
Společnost Volvo Trucks (Deutschland) předala svou logistiku náhradních dílů poskytovateli logistických služeb P & O Trans European Management z Mannheimu, který v SRN prostřednictvím dvou kanálů obsluhuje celkem 146 servisních středisek.
Servisy posílají objednávky v elektronické formě do ústředního skladu švédského výrobce v belgickém Gentu, z něhož se díly posílají na základnu P & O Trans European ve Wuppertalu. Odtud je společnost prostřednictvím své sítě rozváží k jednotlivým zákazníkům.
Zásilka je dodána příští den do 12:00. Prodejci a servisy nákladních vozidel Volvo mohou v naléhavých případech využívat i systém Dayorders. V takovém případě je náhradní díl zákazníkovi dodán do 8:00 příštího rána.
Ve skladu v Gentu denně objednává zboží 50 až 80 prodejců. Služby z jedné ruky P & O Trans European zajišťuje v těsné spolupráci s podniky, které se specializují na noční dopravu. A