12. prosince 2002
Německá strana dala najevo svou sílu v Evropské unii, když na konci listopadu podmínila vydání mezinárodních vstupních povolení pro české silniční dopravce v závěru letošního roku uzavřením kapitoly „Dopravní politika“. Na valné hromadě Asociace dopravních, spedičních a servisních firem Čech, Moravy a Slezska (ADSSF) to minulý týden v Čeladné prohlásil prezident asociace Jaroslav Hanák.
Předsednictvo Sdružení ČESMAD
Bohemia podle něj návrh Německa odmítlo. „Podnikáme proto, abychom mohli soutěžit, a nechceme v roce 2008 vstoupit na německý trh, který již bude obsazen firmami ze Slovinska a dalších zemí, které mají vyjednanou liberalizaci,“ uvedl Jaroslav Hanák, který je současně i viceprezidentem Sdružení ČESMAD Bohemia. Hrozící krizi se podařilo zažehnat až poté, co německá strana ČR vydala dva tisíce povolení, řekl dále.
Jaroslav Hanák se ve svém vystoupení na valné hromadě ADSSF dále zabýval problematikou daňového zatížení silničních dopravců, které v zemích Evropské unie dosud není harmonizováno. V současné době se sjednocování daní v silniční dopravě v Evropské unii věnuje tým expertů. Předpokládá se, že v Evropské unii budou od roku 2010 existovat pouze dvě základní daně, a to daň z pohonných hmot a daň z infrastruktury. „V předpisech Evropské unie ovšem není napsáno, že si členská země nemůže zavést daň další,“ dodal Jaroslav Hanák. Tento stav podle něj představuje určité riziko, že stát bude silniční dopravce znevýhodňovat, aby zvýšil konkurenceschopnost železniční dopravy.
Účastníci valné hromady se dále zabývali například aktuálními výsledky smíšené komise o silniční dopravě s Maďarskem, změnami legislativy, dotační politikou státu v oblasti provozu a obnovy autobusů a aktuálním stavem prací souvisejících s organizačním a kompetenčním převodem dopravní obslužnosti z okresních úřadů na kraje.
Součástí valné hromady ADSSF byla také odborná prezentace výrobního programu a nabídky prodejních a servisních služeb společností Volvo Truck Czech a Aral ČR. (von)