27. června 2002
Vedení Rakouských spolkových drah ÖBB hodlá ještě v letošním roce na vídeňském Severozápadním nádraží společně s partnery z průmyslu a výzkumu zprovoznit modernizovaný překladový terminál, v němž by měly probíhat testy nových překladových systémů pro kombinovanou dopravu. Cílem pokusů je zkrátit odbavení uceleného vlaku na dobu do třiceti minut.
Klíčový prvek zařízení bude tvořit nový obslužný regálový systém pro kontejnery, který proces překladu urychluje tím, že jej rozdělí na dvě části – na vlastní vykládku a následné skladování. Otevření terminálu bude součástí projektu Evropské unie „Interoperable Intermodal Horizontal Trans-shipment“ (IN.HO.TRA), v jehož rámci jsou testovány možnosti zvyšování kapacity překladu v prostorově omezených centrech.
V současné době v Rakousku vstupuje do realizační fáze také projekt automatické identifikace zásilek a vagónů v železniční dopravě AILWS, při němž se uplatní moderní dokumentační, měřicí a snímací technika, která by měla nahradit časově náročné a nepřesné ruční měření. Nově se mají uplatnit také laserové technologie (měření průjezdného profilu) a videonahrávky pro identifikaci a zpracování číselných a jiných kódů zásilek. Výpočetní technika převede obraz do digitální formy; následně pak budou údaje automaticky předávány v rámci systému elektronické výměny dat.
A