Povinné ručení

Pojišťovna Allianz na příští rok nově zavádí systém malusů

Allianz pojišťovna zavádí od příštího roku pro oblast povinného ručení systém malusů. Dále výrazně zvyšuje sazby povinného ručení pro tahače a o pět procent navyšuje sazby pro užitková a nákladní vozidla. Na letošní úrovni naopak zůstanou zachovány sazby pro autobusy. Nejvíce tak pojišťovna navyšuje sazby pro kategorie vozidel, u nichž jsou škodní průběhy velmi vysoké. Na konci října to oznámili představitelé pojišťovny.

Systém malusů bude pojišťovna uplatňovat u řidičů, kteří způsobí dopravní nehodu (pojistnou událost); tito řidiči musí počítat s podstatným zvýšením sazby povinného ručení v dalším období. Naopak za každý rok bezeškodního průběhu pojištění získá klient Allianz bonus – slevu ve výši pěti procent; celková výše slevy pak může postupně dosáhnout až padesáti procent. „Převážná většina našich klientů bude moci v příštím roce čerpat bonus ve výši 15 procent. Klientům samozřejmě přiznáme bonus také v případě, že měl

i pojištění dosud sjednáno u jiné pojišťovny. Musí nám pouze doložit potvrzení o délce trvání a škodním průběhu dřívějšího povinného ručení,“ uvedl místopředseda představenstva

Allianz pojišťovny Jiří Charypar.

Podle představitelů Allianz pojišťovny není zatím v České republice dostatek potřebných dat pro přesné stanovení rizikovosti jednotlivých kategorií řidičů. Proto zůstává kategorizace povinného ručení stejná jako v předchozích letech, pojišťovny pouze na základě škodních průběhů u jednotlivých kategorií upravují sazby povinného ručení. Se změnou a rozšířením jednotlivých kategorií lze podle představitelů Allianz pojišťovny počítat nejdříve v horizontu dvou až tří let. „Abychom změnili systém kategorizace v povinném ručení, potřebujeme minimálně pět let spolehlivých dat. Systémy z ciziny nelze jednoduše převzít, ale slouží nám jako inspirace a poučení. Lokální podmínky v každé zemi jsou totiž natolik odlišné, že musíme pracovat s českou skutečností. Do té doby, než budeme mít k dispozici dostatek dat, preferujeme udržet systém stabilní,“ řekl Jiří Charypar s tím, že k přehodnocení povinného ručení dochází co nejméně, maximálně jednou do roka. „Nejen abychom zaručili stabilitu pro klienty, ale také kvůli nárokům každé změny na administrativu,“ doplnil. (mna)

spinner