21. listopadu 2002
Po Ballinově přehradě a Ballinově domě bylo v létě v Hamburku otevřeno i Ballinovo nábřeží. Přístavní zařízení v kontejnerovém terminálu Altenwerder (CTA) převzalo jméno po bývalém generálním řediteli rejdařství Hapag-Lloyd Albertu Ballinovi, který společnost před 1. světovou válkou přivedl k obrovskému rozkvětu a vydobyl si v oboru mezinárodní námořní dopravy značné renomé.
„Posmrtná pocta významnému muži je dalším dokladem těsných svazků mezi městem Hamburk a rejdařstvím Hapag-Lloyd,“ řekl předseda představenstva Hapag-Lloyd Bernd Wrede při slavnostním otevření nového nábřeží v terminálu, jehož je rejdařství čtvrtinovým vlastníkem. Slavnosti se dále zúčastnili například státní parlamentní tajemnice spolkového ministerstva dopravy Angelika Mertensová, primátor Hamburku Ortwin Runde a předseda představenstva hamburské přístavní společnosti HHLA Peter Dietrich.
V proslovu Bernd Wrede poukázal mimo jiné na to, že Hapag-Lloyd patří mezi největší zaměstnavatele v Hamburku, je významným plátcem daní a také jedním z nejdůležitějších zákazníků přístavního hospodařství. Třetina objemu překladu kontejnerů v hamburském přístavu připadá
na Hapag-Lloyd a jeho partnery v Grand Alliance, největším konsorciu rejdařství světové kontejnerové námořní dopravy, řekl.
Berndt Wrede upozornil na skutečnost, kterou již před mnoha desítkami let kritizoval i Albert Ballin. Velké zaoceánské parníky rejdařství Hapag, které krátce po přelomu devatenáctého a dvacátého století dokázaly v severním Atlantiku několikrát získat prestižní „Modrou stuhu“, nemohly kvůli nedostatečné hloubce plavební dráhy Labe nikdy vplout až do Hamburku. „Závody o tuto trofej se již přežily, vedle severního Atlantiku obsluhuje Hapag-Lloyd i další významné spoje na trhu globální kontejnerové logistiky. Co se však nezměnilo, je problém nedostatečné hloubky,“ konstatoval Bernd Wrede. Dnes již sice největší kontejnerové lodě do přístavu dorazí, ale pouze v úzce vymezené době přílivu. To vytváří obrovský časový tlak, zvyšuje nároky na organizaci jízdních řádů a dodatečné náklady. „Pokud si Hamburk má udržet konkurenceschopnost, musí být Labe prohloubeno. Současný stav není vůbec ideální nejen pro naše čtyři objednané nové lodě, které budou s kapacitou 7500 TEU patřit mezi největší na světě, ale i pro dnes již běžně používaná plavidla s kapacitou kolem 5000 TEU,“ zdůraznil Bernd Wrede.
A