Kontejnerová doprava

Rejdařství dále snižují výši palivového a pojišťovacího příplatku

Námořní dopravu zasáhla vlna snižování palivových a pojišťovacích příplatků. Některé konference oznámily jejich snížení už v lednu, jiné nižší sazby zavedly od minulého týdne. Vlastní tarify za přepravu kontejnerů od začátku března naopak zvyší členská rej-dařství konference EMTA.
Zvýšení tarifů ohlásili členové konference EMTA (Europe/Medite­rranean Trade Agreement) pro přepravu kontejnerů z Evropy do východního Středomoří (Egypt, Sýrie, Tunisko, Libanon, Řecko a Turecko). U zásilek ze severní Evropy, Skandinávie a Pobaltí bude zvýšení činit 100 €/TEU, v případě Velké Británie pak 60 €/TEU.
Dálnovýchodní konference AWRA (Asia Westbound Rate Agreement) a EMRA (Eastbound Management Rate Agreement) a středomořská konference MRA (Mediterranean Rate Agreement) k 15. únoru snížily palivový příplatek BAF (Bunker Adjustment Factor) z 50 na 20 USD/TEU. Pro systém LCL výši BAF stanovila na 1 USD/TEU.
Pojišťovací příplatek zase výrazně snížily konference sdružující rejdařství, která provozují přepravy do Středomoří a na indický subkontinent.
S platností od 22. ledna účtují členové ARA (Aquaba Rate Agreement) pojišťovací příplatek pro mimořádná rizika (Extra Risk Insurance Surcharge) ve výši 53 USD/TEU (původně 101 USD/TEU). Zákazníci konference EMERA (Europe Middle East Rate Agreement) nově zaplatí 72 (namísto 102) USD/TEU, u JSG (Jeddah Service Group) pak 64 (105) USD/TEU. Již od 19. ledna účtuje IPBCC (India Pakistan Bangladesh Ceylon Conference) pro zásilky procházející přes pákistánské přístavy pojišťovací příplatek 100 USD/TEU, zatímco jeho původní výše činila 120 USD/TEU.

spinner