21. listopadu 2002
Hamburský překladový podnik Eurokai/Eurogate Container Terminals přeložil v pondělí 16. září desetimilióntý kontejner od vzniku skupiny v roce 1999. Odesilatelem jubilejního čtyřicetistopého kontejneru byl koncern Thyssen-Krupp Transrapid; obsahoval díly pro výstavbu vysokorychlostní dráhy na magnetickém polštáři Transrapid. Kontejner byl přeložen na plavidlo CSCL Quingdao rej-dařství China Shipping Container Line směřující do partnerského města Hamburku – Šanghaje – kde by měl být Transrapid zprovozněn 1. ledna příštího roku.
Terminál společnosti Eurogate patří k významným pilířům přístavního hospodářství a skupina Eurogate v něm již několik let vykazuje nadprůměrné tempo růstu. Například v prvním pololetí letošního roku se v něm objem překladu zvýšil o 16,1 procenta, zatímco v celém přístavu to bylo v průměru pouze 12,5 procenta. Vedení Eurogate i proto plánuje další rozšiřování aktivit v Hamburku. Již na počátku září společnost uvedla do provozu nové kotviště 7a o délce 230 metrů a přilehlou odbavovací plochu o rozloze 30 tisíc m2. Pro zvládnutí vyšší poptávky po překladu kontejnerů bude muset v příštích letech přistoupit i ke kompletní modernizaci kotvišť 1 až 4, která vybaví také novou překladovou technikou.
Mateřský koncern Eurokai, který v Eurogate drží poloviční podíl, provozuje kontejnerové terminály v Hamburku a Bremerhavenu. Majoritní podíl (66,6 procenta) vlastní také ve skupině Contship Italia, která je provozovatelem pěti terminálů v italských přístavech ve Středozemním a Jaderském moři. Kromě toho je Eurogate akcionářem kontejnerového terminálu Liscont v portugalském Lisabonu. Eurogate a Contship pak společně provozují i kontejnerovou dopravu po železnici, po silnici a feederovými loděmi ve Středomoří. V loňském roce celá skupina přepravila celkem 1,45 miliónu TEU. A