24. října 2002
Německá spolková vláda je rozhodnuta zvyšovat podíl železniční dopravy na německém trhu. Spolkové ministerstvo dopravy proto vypracovalo pilotní projekt, který určí kritická místa, bránící efektivnímu rozvoji regionální železnice, a navrhne řešení na jejich odstranění.
„Musíme využít všechny možnosti pro zajištění atraktivní železniční nabídky. Naším cílem je do roku 2015 zdvojnásobit přepravní výkony v železniční nákladní dopravě. K tomu by měla přispět i přeprava zboží po regionálních tratích,“ uvedl v září při prezentaci výsledků první fáze pilotního projektu státní tajemník spolkového ministerstva dopravy Stephan Hilsberg.
Regionální železnice představují podle ministerstva důležitý prvek stabilního dopravního systému. Ze-jména ve strukturně slabších oblastech se podaří pozici železniční dopravy obhájit pouze za předpokladu, že budou všechny zúčastněné strany, místní podnikatelé i odpovědné instituce těsně spolupracovat, řekl Stephan Hilsberg. Za modelový region ministerstvo vybralo trať braniborských regionálních drah Brandenburgische Städtebahn Neustadt/Dosse-Rathenow-Jüterbog a trať železniční společnosti Eifelquerbahn mezi Andernachem a Gerolsteinem. Obě vedlejší tratě vedou venkovskou krajinou a potýkají se se specifickými problémy, jejichž řešení je pro oživení železniční dopravy v řídce osídlených oblastech naprosto zásadní.
Projekt je rozdělen do dvou částí. V první fázi byly v těsné spolupráci s regionálními partnery identifikovány hlavní problémy bránící dalšímu rozvoji regionální železnice. Ještě letos na podzim pak bude zahájena druhá fáze – aplikace prvních opatření v praxi. Celý pilotní projekt bude ukončen na podzim příštího roku.
A